• OMX Baltic0,48%308,5
  • OMX Riga0,08%871,07
  • OMX Tallinn0,09%2 051,41
  • OMX Vilnius−0,47%1 207,81
  • S&P 5000,09%5 963,6
  • DOW 300,32%42 792,07
  • Nasdaq 0,02%19 215,46
  • FTSE 1000,49%8 741,87
  • Nikkei 2250,08%37 529,49
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,54
  • OMX Baltic0,48%308,5
  • OMX Riga0,08%871,07
  • OMX Tallinn0,09%2 051,41
  • OMX Vilnius−0,47%1 207,81
  • S&P 5000,09%5 963,6
  • DOW 300,32%42 792,07
  • Nasdaq 0,02%19 215,46
  • FTSE 1000,49%8 741,87
  • Nikkei 2250,08%37 529,49
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,54
  • 17.02.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Traditsioonilised firmad e-äris edukad

Internetiuuringute firma E-Audits viis läbi uurimuse 30 Euroopa tippfirma osas ja selgus, et kiirelt kasvavatel küberturgudel konkureerivad Euroopa e-äri firmad juba edukalt USA e-äridega.
26. jaanuaril avaldati Londonis Londoni Majanduskooli (London School of Economics) ja firmaga Deloitte & Touche valminud uurimistöö «The Web 2000 Top 100 Growth Report». Uuriti maailma 100 kõige kiiremini kasvavat firmat ja e-kommertsi mõju nende kasvule.
Kui alguses olid Euroopa firmad pikaldased e-kommertsi kasutuselevõtul ja Ameerika firmad domineerisid, siis 1999. aastal ilmus Euroopa aktsiaturgudele rekordarv uusi e-ärifirmasid ning tõusid tugevate Euroopa tehnoloogiafirmade nagu ABB, SAP ja SGS Thomson aktsiad tänu internetti minekule.
1998. ja 1999. aasta jooksul kasvas Euroopa interneti-majandus eksponentsiaalselt, kusjuures nii füüsilised (brick-and-mortar-tüüpi ehk «kivist ja mördist») firmad kui puhtakujulised internetifirmad (dotcom-firmad) sobitasid oma ärimudeleid sama edukalt Internetile. Prognoositakse, et selline astronoomiline kasv jätkub aastatel 2000--2003 ja Euroopa jääb maailma kiireima e-äri kasvuga regiooniks.
Liiga paljud USA veebisaidid on täis topitud videosid, helifaile ja mahukat graafikat, mis tõmbavad tähelepanu kõrvale saidi põhifunktsioonilt. Eurooplased on sellest õppinud ja hästi kujundatud veebisaidi näitena võib tuua Inglise firma Tesco (www.tesco.co.uk). Nende kodulehekülg on lakooniline ja lihtne, kasutajat abistavad intuitiivsed saidiviidad ja otsingud.
Kuna Euroopa tippfirmad veebisaitide kvaliteedi ja käibekasvu järgi olid n-ö füüsilised, mitte dotcom-tüüpi internetifirmad, võib järeldada, et traditsioonilised firmad suudavad edukalt kohandada e-kommertsi võimalusi oma ärimudelitega.
Kuna uuringu metoodika järgi alla 2 miljardi dollarilise aastakäibega firmad 30 hulka ei mahtunud, ei leia me sealt veel ühtki Eesti firmat. Küll aga areneb e-kommerts Eestis väga kiiresti ja praegu tegutseb meil ligi 50 online-kaubamaja või kauplust ja on kasutusel ligi 50 elektroonilist kuulutustetulpa.
Autor: Heikki Vallaste

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele