Valitsus otsustab peagi, kas rajada Saaremaaga parema ühenduse pidamiseks Muhu ja Virtsu vahele sild, mis kõrge hinna tõttu oleks paarkümmend aastat kasutajatele tasuline, kirjutab Eesti Päevaleht.
Eile Saaremaa püsiühenduse komisjonilt kavandatava Muhu ja mandri vahelise silla kohta lõpliku info saanud teede- ja sideminister Toivo Jürgenson esitab märtsi lõpul materjalid valitsusele otsustamiseks.
Jürgensoni väitel räägib silla ehitamise kasuks fakt, et 20 aastaga tasuks sild end ülesõidumaksude arvel ära ja võimaldaks edapidi inimestel tasuta Saaremaale sõita.
Saaremaa püsiühenduse komisjoni esimehe, Saare maavanema Jüri Saare sõnul ootavad nad valitsuselt põhimõttelist otsust, kas projektiga tasub jätkata.
'Me ei looda, et näiteks juba järgmisel aastal ehitusega alustamiseks raha antakse. Kui valitsus on projektiga rahul, peab riik esmalt eraldama vajalikeks uuringuteks ja projekteerimiseks raha,' ütles Saar.
Saare sõnul ei usu ta, et silda hakatakse ehitama varem kui viie aasta pärast. 'Kui aga kõik läheb väga hästi, saame me silla ehk juba selle kümnendi jooksul valmis,' ütles maavanem.
Komisjoni hinnangul oleks püsiühenduse loomine majanduslikult mõttekas ka seepärast, et aastaks 2035 prognoositakse riigi doteeritava parvlaevaliikluse kulude kasvu aastas praeguselt 50 miljonilt kroonilt 200 miljonile.
Maavanem Saare sõnul jõudsid nad pärast kolm aastat kestnud tööd veendumusele, et arutlusel olnud viiest võimalikust sillaehitusvariandist odavaim ja kahjutuim on sillaehitus üle Viirelaiu.
'Esiteks on see variant odavaim ja teiseks ei taha me trügida Kessulaiule ja teistele sinna jäävatele väikestele laidudele, kus pesitseb palju merelinde,' ütles Saar.
Saare sõnul kuluks 1,5 miljardit krooni maksva silla ehitamiseks neli aastat. See teeb iga-aastaseks finantseerimisvajaduseks umbes 400 miljonit krooni, mis on suur osa maanteeameti aastaeelarvest.
'Viimasel ajal on aga hakatud rääkima võimalikust kuni 50 protsendi suurusest finantsabist Euroopa Liidult ja sellisel juhul kuluks Eesti riigil silla ehitamise ajal 200 miljonit aastas,' ütles Saar.
Komisjon pakub varuvariandina riigi kontrollitava spetsiaalse sillaettevõtte asutamist, mis otsiks ise finantseerimisvõimalusi ja koguks hiljem 20 aasta jooksul sillaületusmaksu, tasumaks ehituseks kulunud pangalaenu.
Sillavariandi miinusena märgib komisjon tugevat tuult, mis võib liikluse peatada. Lisaks nõuab kuni 35 meetrit kõrge sild talvel pidevat libedustõrjet, et tagada turvalist liiklust.