23. mai 2000 kell 22:00

Kas Hansapanga otsus on tehtud klientide huvides?

Massmaksete töötlemise korra muutmise põhjuseks on soov hajutada üha suurenevat koormust. Sellega lõikame ära võimaluse, et operatsioonimahtude suurenemisel võiksid tekkida tõrked. Ma ei usu, et see klientidele palju probleeme tekitab.

Ettevõttele soovitaksin mitte jätta palga ülekandmist samale päevale, vaid saata maksekorraldus ära eelmise päeva õhtul.

Kui teenust, mida enne pakuti n-ö online?is, hakatakse tegema mõni kord päevas, siis vaevalt et see nüüd klientide seisukohast mugavam on. Kuigi ma arvan, et klientidele suurt vahet ei ole, et mitu korda päevas pank klientide pangasiseseid makseid töötleb. Mõnevõrra pangasiseste maksete liikumine aeglustub, kuid ma ei usu, et see on väga suur probleem. Kindlasti ei ole see aga kliendile mingi soodne muutus.

Eestis tuleb varsti uus pankadevaheliste maksete tegemise süsteem ja pankadevaheline kliiring hakkab toimuma kiiremini, mitte enam üks kord päevas nagu praegu. Seega on üldine suundumus Hansapangale vastupidine.

Ei ole hea tava kommenteerida konkurendi tegemisi ja eriti veel siis, kui on tegemist küsimusega, mida võib mitmeti tõlgendada. Ühispank püsib aga esialgu küll reaalajas.

On päevselge, et iga kitsendus on tüli. Parem on muidugi selline kord, kus töötlemine käib jooksvalt. Ettevõtjatel on ju igasuguseid kokkuleppeid. Kui aga hommikune töötlemise aeg on möödas, siis viibib ka rahasumma ülekandmine. Igal juhul on tegemist kitsendustega, mis teeb klientidele olukorra ebamugavaks.

Teistpidi on ta aga pangale mugavam ja võib-olla aitab välistada ebatäpsusi, sest pangal ülekannete mahud ju pidevalt suurenevad. Klient muidugi tahaks, et teda teenindatakse ööpäev läbi. Eks ka Hansapangal on oma kulude kokkuhoiu plaan. Ka kliendid vaatavad, kus saab kulusid kokku hoida ja eks nüüd on ka pank seda teed läinud.

Hetkel kuum