31 Eesti tippärimeest ja firmat on loonud Eesti Raudtee 66% aktsiate ostmiseks Raudtee Erastamise Rahva ASi (RER). Aktsionäride ringi on kavas veelgi suurendada. RER nõukogu esimehe Urmas Sõõrumaa sõnade kohaselt kavatseb RER korraldada erastamisvõidu korral avaliku emissiooni, mille käigus saavad kõik investeerimishuvilised inimesed omandada RER-i aktsiaid.
RERi aktsionärid on kohustatud panema kokku 400?500 miljonit krooni, millele lisandub veel laenuraha. Aktsionäride leping ei luba kellelegi üle 10% kontrolli firma üle ja aktsionärid kohustuvad aktsiaid mitte müüma enne kolme aasta möödumist.
RERi aktsionärid soovivad vältida seda, et Eesti Raudtee erastamisel läheb otsustusõigus firma üle konkureerivate naaberriikide kätte.
RERi asutajateks on Urmas Sõõrumaa, Toomas Annus, Rain Lõhmus, Andres Liinat, Jaanus Otsa, Peeter Tohver, Hans H. Luik, Valdek Kaurit, Vello Kunman, Heldur Meerits, Hillar Teder, Ago Soomre, Peeter Raid, Raimo Kägu, Rein Kilk, Ando Aron, Endel Siff, Enn Veskimägi, Aadu Luukas, Neinar Seli, Olari Taal, Robert Lepikson, Sonny Aswani, Tiit Raukas, Tiit Sepp, Toomas Sildmäe, Harju KEK, Petromaks Stividori AS, Tabani Investeeringute OÜ, AS Silberauto, AS Sylvester.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Päevatoimetaja kommentaar
<i> On hea, et Eesti ärimehed on Eesti Raudtee riigile jätmise asemel asunud toetama erastamist. Ei ole suurt vahet, kas omanikuks on eestlased, ameeriklased või britid. Mida rohkem on pakkujaid seda kergem on riigil endale kasulikke erastamistingimusi välja kaubelda. Tõenäoliselt ei oleks ka Narva elektrijaamade erastamisel tekkinud nii tõsist konflikti, kui erastamine oleks toimunud konkursi teel.</i>