• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,2%6 192,35
  • DOW 300,98%44 524,78
  • Nasdaq −0,97%20 171,98
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,41
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,2%6 192,35
  • DOW 300,98%44 524,78
  • Nasdaq −0,97%20 171,98
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,41
  • 21.09.00, 08:31
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Puhastustööd Muuga sadamas käivad ilmaga võidu

Suurema osa Muuga sadamas Kreeka tankeri alla kogunenud hangunud masuudist eile kätte saanud päästetöötajad peavad reostuse likvideerimisega kiirustama, sest halveneda ähvardav ilm võib reostuse sadamast merele viia, kirjutab Eesti Päevaleht.
Seni tuulevaiksena püsinud ilmad on võimaldanud alates laupäevast Muuga sadamas Kreeka tankerilt Alambra merre voolanud masuudi hoida laeva ümbruses, kust seda eile õhtuks oli välja ammutatud 130 tonni.
Eesti viimaste aastakümnete suurima masuudireostuse kogumaht selgub alles pärast päästetööde lõppu, kuid eri hinnangutel võib see ulatuda kuni kolmesaja tonnini. Reostuse täpset suurust pole masuudiseguses vees sukeldunud tuukritel õnnestunud kindlaks teha.
Harjumaa keskkonnainspektori Toomas Liidja sõnul pumpas AS Termoil alates 8. septembrist tankerile 81 500 tonni masuuti. Tankimine peatati laupäeval, kui laeva kõrvale tekkis esimene masuudilaik, kuid järgmisel päeval pumbati laeva veel kolm tonni masuuti, ütles Liidja.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eile lõunaks õnnestus päästjatel saada 14 meetri sügavuselt laeva alt kätte suurem osa sinna hangunud masuudist. Kui seni oli seda üritatud teha pumpadega, siis eile kallutati tanker mere poole kreeni ning puksiirlaev lõi plastiliini sarnase masuudimassi laeva ja kai vahelisele alale, kust see kaldale tõstetakse.
Öösel jõudis Muuga sadamasse Soome õlitõrjelaev, mis hakkab samuti veepinnale kogunenud masuuti kokku korjama.
Tallinna Sadama turundusdivisjoni direktor Erik Sakkov ütles, et pärast praegu veepinnal oleva masuudi väljaammutamist plaanivad reostuse likvideerijad täna lüüa Kreeka tankeri alt lahti ka ülejäänu sinna kogunenud masuudimassist ning selle kogumise järel jäävad teha pisemad koristustööd, mis võivad siiski võtta nädalaid.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 13 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele