• OMX Baltic0,25%300,76
  • OMX Riga0,09%893,82
  • OMX Tallinn0,29%2 074,74
  • OMX Vilnius0,27%1 205,71
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,28%8 798,23
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,93
  • OMX Baltic0,25%300,76
  • OMX Riga0,09%893,82
  • OMX Tallinn0,29%2 074,74
  • OMX Vilnius0,27%1 205,71
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,28%8 798,23
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,93
  • 11.10.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kas kütuse lisaainete sissevedu tuleks litsentseerida?

Litsentseerimine võiks olla järgmine samm sel teel, mida alustati kütuselisandite aktsiiga maksustamisel. Usun, et kütuselisandite Eestisse sissetoomise litsentseerimine mõjuks autokütuste jaemüügiturgu korrastavalt. Kehtestades lisandite maaletoojaile kindlad nõudmised ning omades nõnda selget ülevaadet selle äriga tegelejaist, on riiklikel struktuuridel võimalik senisest tõhusamalt võidelda salakütuse ja kahtlastest komponentidest segatud autokütustega kauplejatega. Sidudes selle ka pideva kvaliteedikontrolliga, loob riik tarbijale turvalisema ostukeskkonna.
Iseasi on see, et kui juba litsentseerimise teed minna, peaks põhjalikult järgi mõtlema, mis tingimustele litsentsitaotleja vastama peab. Pole ju mõtet süsteemi luua nõnda, et ikkagi endiselt igaüks, kes tänavalt majandusministeeriumi hoonesse sisse astub, kütuseäriga ka kohe tegelema hakata saaks.
Olen litsentseerimise vajalikkusega täiesti päri. Praegu on olukord, mil igaüks võib riiki tuua mida iganes ja kui ta maksab sellelt käibemaksu, siis lasku aga käia. Kuhu sisseveetav kraam edasi läheb, seda ei tea keegi ja reeglina pole enam ka kellegi käest küsida, kuna tollipaberid vormistanud kodanik on kadunud kui tina tuhka.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seega oleks tarvis litsentsid anda ainult tagatisega firmadele ehk välistada juhuslike vahendajate kahtlane tegevus. Litsentseerimine oleks kindlasti üks võimalus seda teha.
Ja loomulikult kvaliteedi kontrolli võimaluste laiendamine. Analüüside tegemise võimalust oleks tarvis lihtsustada, et juba piiril saaks selge ülevaate, kas sisseveetav kütus vastab nõuetele või mitte.
Üldjoontes on aga pärast 1. juunit hakanud olukord meie tanklates paranema ning kui me tegime viimase kontrollreidi, siis vaid ühes tanklas 16st ei vastanud kütus nõuetele. See oli juba päris hea tulemus.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 18 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele