Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Raskel müügiaastal edu saavutada nõudis tõsist pingutamist

    Klienti peab austama
    Peamiseks edu põhjuseks pean Peugeot' uuenenud tooteid, eriti väikeautot 206, mis on eestlaste seas saavutanud teenitult suure populaarsuse. Teiseks hea meeskond ja avatud juhtimissüsteem. Peame kõiki oma töötajaid võrdseteks ja oleme püüdnud neid motiveerida, nii kuidas oskame. Tulemuseks on, et rasketel aegadel suutsid kõik end ühise eesmärgi nimel koondada ja ettevõtte raskest olukorrast edukalt välja tuua.
    Peamine on aga minu arvates klient ja tema väärtustamine. Tegime aasta tagasi sotsioloogilise uuringu, et saada kliendi silmade kaudu teada, kus me oleme ja kuhu peame jõudma. Saadud tulemusi arvestades alustasime firma juhtimises jõulist reformi ja see kandis vilja.
    Visa töö viib sihile
    Üheksa aastat tagasi alustasime kolme mehega VAZi mootorite kapitaalremondiga ja oma esinime tähtedest kujuneski välja HAT (Hannes, Andres ja Tõnu). Seejärel jõudsime tõdemuseni, et mootor on vaja ka kusagil peale tõsta ja panime püsti väikese autoteeninduse. Hiljem laienesime tasapisi ning paar aastat tagasi saime juba lisaks teenindusele ka Toyota esindusõiguse. Mullu valmis uus müügi- ja hooldekeskus ning tänavu märtsis sõlmisime Toyota Balticuga otsediileri lepingu. Leian, et visa töö ja järjepidev areng on viinud meid sihile.
    Väärt kollektiiv tagab edu
    Peamiseks edu põhjuseks pean ma Japauto professionaalset kollektiivi, kes suutis mulluse majanduse languse ajal müüa üle 700 auto aastas, täita kaks riigitellimust jne. Tänu varasemate aastate kokkuhoitud kuludele ja teenitud kasumile õnnestus meil alustada hoopis laienemist. Kui see investeering oleks jäänud tegemata, oleksime veelgi kõrgemal kohal olnud. Tänavune aasta tõotab tulla edukamgi, sest Seati uued mudelid on leidnud eestlaste seas väga sooja vastuvõtu ning üheski riigis pole olnud nii suurt turuosa tõusu kui Eestis: üle 300%.
    AS Kommest Auto tõusis mullu võrreldes 1998. aastaga kui fööniks tuhast: eelviimaselt kohalt esimeseks ja seda eeskätt tänu üliedukaks osutunud väikeautole Peugeot 206.
    Uute sõiduautode jaemüük tänapäeva Eestis pole kerge töö. See käib läbi tõusude ja mõõnade, on otseselt sõltuv uudismudelitest, tehase hinnapoliitikast ja veel paljustki. Sestap on loomulik, et aastad pole vennad.
    Kui mullu võttis 1998. aasta edukate majandustulemuste eest võitja tunnistuse vastu AS Saksa Auto, siis tänavu jäi ta eelviimaseks. Seevastu mullu eelviimasel kohal asunud AS Kommest Auto tõusis esimeseks ja ei kavatse sealt veel niipea lahkuda.
    Igatahes on ASi Kommest Auto peadirektor Toomas Rüütmann igati rahul ka tänavuse müügiaastaga ning kui tuleval aastal saab vaeslapse ossa jäänud Peugeot 306 sama väärika järglase, kui on seda Peugeot 206, peaks edu olema tagatud ka edaspidi.
    Etteotsa kavatseb jääda ka kolmandal kohal olev Japauto. On ju tänavu põhjaliku uuenduse läbi teinud Seatid väga menukad autod, lisaks on oodata selle aasta lõpuks Seat Leoni, mis hakkab pakkuma konkurentsi väike-keskautode turul.
    Küll aga näitas tänavune TOP, et edukalt majandamiseks, ei pea tingimata pealinnas tegutsema. Esikümnes on ligi pooled firmad väljastpoolt Tallinna. Teise koha saavutas Rakvere firma AS HAT Auto, napilt jäi esikolmikust välja Ida-Virumaal tegutsev AS Agdeck-Auto, Info Autoga võrdse tulemuse saavutas Järvamaa firma AS Lada Eesti jne.
    Baasandmed
    Sõiduautomüüjate TOPi võis pääseda iga uute sõiduautode jaemüügiga tegelev firma, kellele see oli põhitegevusala ehk kellel sõiduautode müügi, teeninduse ja varuosamüügi osakaal kogukäibest moodustab vähemalt 50%. Edetabelist jäid välja etteõtted, mis ainult impordivad sõiduautosid. Seega moodustasid paremusjärjestuse firmad, mis omavad müügiesindust ja firmateenindust, sõltumata sellest, kas autod on ettevõtte enda imporditud või on tegemist edasimüüjaga. TOPi koostamiseks saatis toimetus kirjad kõigile eelmise aasta TOPis osalenud ettevõtetele, samuti kaasasime edetabelisse mitmeid ettevõtteid väljastpoolt suurlinnu. Kokku kutsusime üles TOPis osalema enam 40 ettevõtet, andmed saatis tagasi umbes neljandik. Seetõttu tuli lõviosa andmeid osta ettevõtteregistrist. Kahjuks ei olnud sealgi veel kõikide firmade andmeid, mistõttu moodustas paremik 37 ettevõttest ning loodetud TOP 40 jäi sedakorda ilmumata.
    Metoodika
    Sõiduautomüüjate TOP kasutab teist aastat pingerea arvutamisel metoodikat, mis arvestab ettevõtte efektiivsuse näitajana rentaabluse kasvu asemel varade tootlikkust. Varade tootlikkus on rahvusvaheliselt tuntud kui ROA (return on assets). Sama metoodika järgi koostatakse ka kõik teised Äripäeva TOPid. Firmad seatakse pingeritta kuue finantsnäitaja järgi: käive 1999. aastal, käibe kasv kordades võrreldes 1998. aastaga, kasum pärast makse ehk puhaskasum 1999. aastal, kasumi kasv absoluutarvudes võrreldes eelmise aastaga, rentaablus ja varade tootlikkus 1999. aastal. Nende põhjal tekkinud pingeridade kohapunktide summa annab koha TOP 30 põhijärjestuses. Kõige edukam on kõige vähem punkte kogunud firma. Võrdsete punktide korral on eelistatud pingeridades kõrgemale kohale jõudnud firma. Metoodika püüab vähendada erinevusi suurte ja väikeste müüjate võimalustes saada paremat tulemust. Automüüjate seas õigustas see end igati - esikümnest ligi pooled asuvad väljaspool pealinna.
    Autor: ÄP
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Keskpank võib tõsta intressi, aga enne paneb inflatsioonile käe ette jahtuv majandus
Sisetarbimise lõpp, uksed sulgevad tööstused ja investeeringute lakkamine võivad panna inflatsioonile käe ette enne, kui keskpanga intressitõusud jõuavad seda mõjutamagi.
Sisetarbimise lõpp, uksed sulgevad tööstused ja investeeringute lakkamine võivad panna inflatsioonile käe ette enne, kui keskpanga intressitõusud jõuavad seda mõjutamagi.
Mihkel Nestor: palgakasv võinuks olla suuremgi, tööturg püsib tugev Tööstuses oleks koondatud varem või hiljem
Peamise stsenaariumi kohaselt jäävad palgakasv ja tööhõive suhteliselt kõrgeks ka järgnevatel kuudel, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Peamise stsenaariumi kohaselt jäävad palgakasv ja tööhõive suhteliselt kõrgeks ka järgnevatel kuudel, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Kanada esimese kuue kuu ülejäägiks kujunes 1,72 miljardit
Rahandusministeerium teatas reedel, et Kanadas oli 2022/23. eelarveaasta esimese kuue kuu eelarve ülejääk 1,72 miljardit Kanada dollarit ehk 1,29 miljardit USA dollarit.
Rahandusministeerium teatas reedel, et Kanadas oli 2022/23. eelarveaasta esimese kuue kuu eelarve ülejääk 1,72 miljardit Kanada dollarit ehk 1,29 miljardit USA dollarit.
Reaalajas börsiinfo
Suures kahjumis Operaili kaubaveod on tänavu vähenenud poole võrra
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Äripäeva kirjastus jagab kiirematele juhtimis- ja elutarkust poolmuidu
Ega tühi kott püsti seisa. Kui tunned, et sul on toss väljas või ulub kingikotis tuul, lase Äripäeva kirjastusel end aidata. Kui sind järgnevad raamatud ei kõneta, võta lahti kirjastuse e-pood, et sealt lihtsa vaevaga oma lemmikud ostukorvi laduda.
Ega tühi kott püsti seisa. Kui tunned, et sul on toss väljas või ulub kingikotis tuul, lase Äripäeva kirjastusel end aidata. Kui sind järgnevad raamatud ei kõneta, võta lahti kirjastuse e-pood, et sealt lihtsa vaevaga oma lemmikud ostukorvi laduda.
No pressure, Harmet! Ukraina lasteaia ehitamise aeg hakkas jooksma
Tänasest hakkab jooksma 170 päeva, mille jooksul peab Harmet ehitama moodullasteaia Ukrainasse Ovrutši linna.
Tänasest hakkab jooksma 170 päeva, mille jooksul peab Harmet ehitama moodullasteaia Ukrainasse Ovrutši linna.
Tööstus: ikkagi see talv tuleb leida mingi lahendus
Masina- ja metalli­firmad, aga ka kõik teised tööstused ei suuda võistelda naaberriikide energiatoetusi saavate ettevõtetega ja valitsuse ees on valik: kas maksta lihtsalt töötutoetust inimestele või aidata ettevõtetel edasi toimetada.
Masina- ja metalli­firmad, aga ka kõik teised tööstused ei suuda võistelda naaberriikide energiatoetusi saavate ettevõtetega ja valitsuse ees on valik: kas maksta lihtsalt töötutoetust inimestele või aidata ettevõtetel edasi toimetada.

Olulisemad lood

Raadiohommikus: ürituste diplomaatia, turism ja kes usub ajatollat
Juba üle kahe kuu on Iraanis toimunud protestimeeleavaldused. “Kui palju peab meid mingi pearäti pärast surema,” küsivad meeleavaldajad, kes tahavad, et naised saaksid Iraanis ometi välja teisejärgulise kodaniku staatusest.
Juba üle kahe kuu on Iraanis toimunud protestimeeleavaldused. “Kui palju peab meid mingi pearäti pärast surema,” küsivad meeleavaldajad, kes tahavad, et naised saaksid Iraanis ometi välja teisejärgulise kodaniku staatusest.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.