• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tagasiside annab juhile konkurentsieelise

    Inimesed ei paranda oma tegevust, kui neil puudub teiste tagasiside. Kõrge enesehinnanguga inimesed ülehindavad enda tegevust ega õpi vigadest; madala enesehinnanguga inimesed alahindavad end ega julge tegudele minna.
    Mõlemal juhul jääb oluline varu kasutamata. Lahenduse pakub 90-ndatel buumina tekkinud 360-kraadi tagasiside mudel.
    360-kraadi tagasiside rakendamises nähakse suurt konkurentsieelist, kuna ta suunab ka tippjuhte end arendama. Ilmekas on siinkohal General Electricu juhi Jack Welchi arvamus juhtkonna arendamise kohta: ?Te peaksite nägema neid 360 hinnanguid. Nende mõju on parim, mida inimene saada võib.? (Training & Development, märts 2000)
    360-kraadi tagasiside põhineb eeldusel, et inimestel on vajadus võrrelda enda ja teiste hinnanguid. Kui teiste arvamus teatavaks saab ja on ümberlükkamatu, parandab inimene oma käitumist. Inimese olulisi tegevusi hinnatakse enamasti anonüümse küsitlusega.
    Hinnatavale antakse tagasisidet nii, et ta saab võrrelda enda ja teiste (juhi, alluva, tiimiliikme ja siseklientide/välisklientide) arvamusi.
    Inimese tegevust hinnatakse sõltuvalt tegevusvaldkonnast. Näiteks tippjuhtide tegevust hinnatakse enamasti visiooni loomise ja elluviimise, tiimitöö, enesejuhtimise, kommunikatsiooni, organiseerimise, otsustamise, asjatundlikkuse, tegutsemistungi, kohanemise jms alusel. Müügipersonali tegevust hinnatakse kliendivaliku, kontaktiloomise, kuulamise, väärtuse müümise, kliendisuhte arendamise, enesearendamise jms alusel.
    Ameerika tööstus- ja organisatsioonipsühholoogia ühingu eelmine president Wayne F. Cascio nimetab tegevuse hindamise viis põhinõuet. Neid kõiki tuleb täita ka 360-kraadi tagasiside kasutamisel.
    - Hinnatavad tegevused peavad olema strateegia teenistuses.
    Hinnatavad tegevused peavad eristama edukat ja ebaedukat töötajat.
    Mõõtmisvahendid peavad olema statistiliselt usaldusväärsed.
    Hindajad ja hinnatavad peavad nägema hindamise kasu.
    Hindamissüsteem peab olema arusaadav ja lihtne kasutada.
    Tippjuhtide hindamissüsteemi rakendamisel tasub tõsiselt võtta ekspertide soovitust investeerida 20% hindamisse ja 80% arendusele. Paraku on praktika paljudel juhtudel vastupidine. Kui rõhuasetus on arendamisel, suurendatakse konkurentsieelist, parandades strateegiat, juhtimissüsteeme ja tippjuhtide oskusi.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Urmas Villmann: parim reklaamikanal on Lasnamäe kanal
Telereklaami eest saab minna kööki võileiba tegema, digireklaami vastu aitab AdBlock, autos kõlavast tüütust raadioreklaamist päästab üks nupuvajutus. Aga välireklaami eest on raske põgeneda, kirjutab loovagentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht, partner ja juhatuse liige Urmas Villmann Äripäeva teemaveebis Bestmarketing.ee.
Telereklaami eest saab minna kööki võileiba tegema, digireklaami vastu aitab AdBlock, autos kõlavast tüütust raadioreklaamist päästab üks nupuvajutus. Aga välireklaami eest on raske põgeneda, kirjutab loovagentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht, partner ja juhatuse liige Urmas Villmann Äripäeva teemaveebis Bestmarketing.ee.
Facebooki tulemused panid aktsia veidi tõusma
Facebook hoiatas täna, et Apple’i uued privaatsusreeglid mõjutavad nende digiäri praeguses kvartalis negatiivselt. Sotsiaalmeedia hiiu käive jäi kolmandas kvartalis ootustele alla, aga kasum oli prognoositust parem, vahendab Reuters.
Facebook hoiatas täna, et Apple’i uued privaatsusreeglid mõjutavad nende digiäri praeguses kvartalis negatiivselt. Sotsiaalmeedia hiiu käive jäi kolmandas kvartalis ootustele alla, aga kasum oli prognoositust parem, vahendab Reuters.
Raadiohommikus: aina uusi turge vallutav Eesti pank
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis käsitletakse teemasid finantsmaailmast hambaravini.
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis käsitletakse teemasid finantsmaailmast hambaravini.
Majutusasutuste kogemused hullude klientidega: poissmehed leiavad alati vahukustuti üles
Mustjõe Kõrtsitalu perenaine Evika Eljas ja Go Hotel Shnelli hotellijuht Alver Pupart meenutasid saates "Turismitund" kogemusi raskete klientidega. "Vahel astub mõni inimene läbi seina ka," muigas Pupart.
Mustjõe Kõrtsitalu perenaine Evika Eljas ja Go Hotel Shnelli hotellijuht Alver Pupart meenutasid saates "Turismitund" kogemusi raskete klientidega. "Vahel astub mõni inimene läbi seina ka," muigas Pupart.