Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kommunikatsiooni planeerimise tulemusel võimendub firma sõnum

    Praegu on ettevõtetel viimane aeg järgmise aasta kommunikatsiooniplaani koostamiseks.
    Eesti suurfirmades on kommunikatsioonitegevuse planeerimine muutunud viimaste aastate jooksul tavapäraseks, keskmise suurusega firmades ja väikefirmades ei osata paljudel juhtudel kommunikatsiooni planeerimisest tulenevaid eeliseid veel ära kasutada. Praegu on aega, et panna saabuvaks aastaks paika ettevõtte peamiste sihtrühmadega suhtlemise kava. Planeeritud kommunikatsioonitegevuse eelisteks on tugevam, järjest suurenevas infohulgas eristuv sõnum ning firma tööaja, raha ja inimeste oskuste otstarbekam kasutamine.
    Peamised punktid, mida kommunikatsiooni valdkonna planeerimisel meeles pidada, on järgmised:
    - Firma kommunikatsiooniprotsess peab olema planeeritud tegevus, sisaldades plaani, mis koostatakse vähemalt aastaks ja mida muudetakse vastavalt ärikeskkonna muutustele.
    Ühtses plaanis sisalduvad erinevate valdkondade ? reklaami, turunduskommunikatsiooni ja korporatiivse kommunikatsiooni ? sihtrühmad, sõnumid, tegevused ja ajakava.
    - Firma erinevate kommunikatsioonivaldkondade (reklaam, suhtekorraldus, turunduskommunikatsioon) tegevus peab olema koordineeritud, kandes ühist sõnumit. Sõnumiks võib olla näiteks keskkonnakaitse, mida väljendab reklaam, edastab suhtekorraldus ja millest lähtuvalt korraldatakse turunduskampaaniaid.
    - Erinevate valdkondade projektid tuleb ajaliselt koordineerida nii, et nad üksteist toetaksid ja täiendaksid.
    Eesmärgiks peab olema erinevate meediate kasutamine selliselt, et firma ühtne sõnum jõuaks vaataja-kuulajani tema tavapärase meediakanali kaudu.
    - Turunduskommunikatsiooni tegevus ja korporatiivse kommunikatsiooni projektid peavad üksteist toetama, sest firma korporatiivne maine ja toote või teenuse kaubamärgi maine mõjutavad üksteist.
    Planeeritud kommunikatsioonitegevus aitab järjestada tegevused selliselt, et näiteks firma uue toote turule toomine ei satuks ajaliselt kokku olulise koostöölepingu sõlmimisega. Vastasel juhul on suur tõenäosus, et üks või teine sündmus jääb teenimatult tähelepanuta.
    Kommunikatsiooniplaanis tuleb kirja panna ka firma järgmise aasta peamised sihtrühmad (võivad aastate lõikes muutuda), sihtrühmadele suunatud kõige olulisemad sõnumid ja tegevused ning valdkondade kaupa meediakanalid nende sõnumite edastamiseks. Firma kommunikatsioonitegevuse seob ühtseks plaaniks ajakava, kus on koos erinevate valdkondade tegevusprojektid. Ajakava on soovitav koostada terveks aastaks, selguse huvides tuleks tegevusplaanis esitada tegevused ka kuulise jaotusega.
    Seega lisaks tavapärasele reklaami-, suhtekorralduse ja turundusplaanide koostamisele on firmadel soovitav kokku panna ka firma terviklik kommunikatsiooniplaan. Sõnumite ühtne auditooriumini jõudmine on oluline mitte ainult suurettevõtetele. Väiksemate firmade puhul, kus sõnumite hulk ja kõlapind on sageli väiksemad, võib kommunikatsiooniplaan omandada isegi suurema tähtsuse.
    Autor: Ulli Sats
  • Hetkel kuum
Andrus Alber: pensionid kasvavad, kui riik paneb jõude seisva raha tööle
Eesti pensionisüsteemi jätkusuutlikumaks rahastamiseks tuleb hakata pikemalt investeerima ja pensionitena tulevikus osaliselt välja maksma töötukassa reserve, soovitab Finora Panga kaasasutaja Andrus Alber arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti pensionisüsteemi jätkusuutlikumaks rahastamiseks tuleb hakata pikemalt investeerima ja pensionitena tulevikus osaliselt välja maksma töötukassa reserve, soovitab Finora Panga kaasasutaja Andrus Alber arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Hotellid: turistid tulevad vaikselt tagasi, aga piisavalt palju raha ei saa neilt veel küsida
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
USA aktsiaturud kerkisid, Nasdaq sai kirja uhke tõusunädala
USA aktsiaturud jätkasid reedel kerkimist ja ligi protsendi edenenud Nasdaqi liitindeks sai kirja mitme kuu parima tõusunädala.
USA aktsiaturud jätkasid reedel kerkimist ja ligi protsendi edenenud Nasdaqi liitindeks sai kirja mitme kuu parima tõusunädala.
Reaalajas börsiinfo
Rakvere gasell: suvel jooksevad kliendid meid pikali
Metsa- ja aiatehnikat müüv Forestplus jõudis 2022. aastal esmakordselt Äripäeva kiiresti kasvavate ettevõtete ehk Gaselli TOPi. "Ma olen sellest unistanud," tunnistab ettevõtte omanik Riin Sats.
Metsa- ja aiatehnikat müüv Forestplus jõudis 2022. aastal esmakordselt Äripäeva kiiresti kasvavate ettevõtete ehk Gaselli TOPi. "Ma olen sellest unistanud," tunnistab ettevõtte omanik Riin Sats.
Lillepoe juht seljatas riigikohtus maksu- ja tolliameti
Juhatuse liige sai riigikohtus võidu maksu- ja tolliameti üle ja pääses isiklikust vastutusest ettevõtte maksuvõla eest, kuigi kaks esimest kohtuastet jätsid ettevõtja kaebuse rahuldamata.
Juhatuse liige sai riigikohtus võidu maksu- ja tolliameti üle ja pääses isiklikust vastutusest ettevõtte maksuvõla eest, kuigi kaks esimest kohtuastet jätsid ettevõtja kaebuse rahuldamata.
“Äripäev eetris”: Scholz tegi end tankidega veiderdamisega lolliks
Pikk venitamine ukrainlastele tankide lubamisel on teinud lolliks eelkõige Saksa liidukantsleri Olaf Scholzi enese, kuid sakslaste suhtes on tekkinud skepsis, kas nende peale saab üldse loota, leidsid ajakirjanikud saates “Äripäev eetris”.
Pikk venitamine ukrainlastele tankide lubamisel on teinud lolliks eelkõige Saksa liidukantsleri Olaf Scholzi enese, kuid sakslaste suhtes on tekkinud skepsis, kas nende peale saab üldse loota, leidsid ajakirjanikud saates “Äripäev eetris”.
USA järelevalve hoiatab: Vene oligarhid üritavad kinnisvara osta
USA valitsusagentuur hoiatab, et oma vara peitvad Vene rikkurid üritavad hankida kirjude skeemide kaudu rahavoogu pakkuvat kommertskinnisvara.
USA valitsusagentuur hoiatab, et oma vara peitvad Vene rikkurid üritavad hankida kirjude skeemide kaudu rahavoogu pakkuvat kommertskinnisvara.

Olulisemad uudised

Hotellid: turistid tulevad vaikselt tagasi, aga piisavalt palju raha ei saa neilt veel küsida
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.