• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,12%39 833,16
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,33
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,12%39 833,16
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,33
  • 25.01.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kütuse hinna langus tekitab arusaamatust

Minu jaoks on hinna langemine viimasel kolmel päeval arusaamatu, sellel puudub pragmaatiline põhjendus. Tegemist saab olla vaid konkurentsist tingitud ettevõtmisega ja seetõttu võivad hinnad langeda veel kuhu tahes. Tanklaid on Eestimaa tarbijate kohta juba täna lootusetult palju.
Kui Eesti kütuseturg oli harjunud sellega, et kütuseliitri hind automaattanklas on 20?25 senti madalam, siis nüüd ei taheta sellega enam leppida. Konkurentide jaoks on see, mida Neste oma R-Kioski nipiga tegi, pettus. Muutus ju kliendi jaoks ainult see, et ta peab kütuse eest tasuma talvel külma käes.
Kui marginaali pole, siis ei võida keegi. Võitma hakatakse kunagi hiljem, kui tänased nõrgemad on välja langenud. Kütuseäri on aga nii suure käibevara massiga äri, et see võtab kuid, enne kui midagi välja hakkab paistma. Võib-olla alles suvel on midagi näha.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kõige adekvaatsem number on nähtavasti see, mille Eesti Vabariik eelarve koostamisel aktsiisimaksu laekumise aluseks võtab. Kui neid liitreid aga võrrelda Euroopa Liidus registreeritud auto aasta keskmise kütusekuluga, prognoosib riik aktsiisimaksu kaks korda alla.
Alexela turuosa jaemüügi kütuseliitrites jääb veidi alla 10 protsendi.
Oleme tõesti dikteerimisest kaugel. Pärast seda, kui 1999. aasta 1. aprillist osa tanklaid Statoilile müüsime, on hinna kujundajaks ainult lääne tegijad, kelle järgi kohalikud joonduvad.
Oleme seda ise öelnud ja me ei häbene seda. Arvan, et Eesti pole ainult Tallinn ja suuremad linnad. Oma linnatanklad müüsime sisuliselt kõik Statoilile. Oleme veendunud, et see strateegia end ühel hetkel õigustab.
Tihedalt asustatud piirkondades konkureerivad lääne suurtegijad suurte investeeringutega. Tanklad on suured, ilusad, säravad ? Eesti kapital seda lihtsalt teha ei jaksaks. Väikestesse maakohtadesse, kus on stabiilne tarbimine, suured aga ei tule, nende kontseptuaalne lähenemine lihtsalt ei luba seda.
Tanklate sõda kurnab suuri ja tapab väikseid
Autor: ÄP Online

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 24 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele