• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,00%6 198,01
  • DOW 300,00%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 100−0,2%8 767,74
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,76
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,00%6 198,01
  • DOW 300,00%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 100−0,2%8 767,74
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,76
  • 16.02.01, 08:18
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Arhitekt: alleealust parklat planeeringus pole

Koos kahe kolleegiga Tallinna Vabaduse väljaku ja selle lähiümbruse detailplaneeringu koostanud arhitekti Andres Alveri sõnul hämavad linnajuhid Kaarli allee alusest parklast rääkides, sest seda ei näe planeering ette, kirjutab Postimees.
Ligi kuu aega tagasi rääkisid Tallinna abilinnapea Priit Vilba ning säästva arengu ja planeerimise ameti juhataja asetäitja Hain Karu linnavalitsuse pressikonverentsil, et kohe, kui linnavolikogu on Vabaduse väljaku ja selle ümbruse detailplaneeringu vastu võtnud, kuulutab linn välja konkursi Kaarli puiestee allee aluse parkla ehitaja leidmiseks.
Meeste toonaste selgituste kohaselt nägi detailplaneering alal ette kolme maa-alust parklat, neist Kaarli allee alust kahetasapinnalisena.
?Minu arust oleme teinud küll väga üheselt mõistetava detailplaneeringu ja see ei näe ette parkimist allee all,? lausus Alver koos Tiit Trummali ja Veljo Kaasikuga tehtud planeeringust. ?See on võib-olla kellegi soov, et parkla seal oleks, kuid meie töös seda pole ja ma ei saa aru, miks keegi üritab seda sealt välja lugeda.?

Artikkel jätkub pärast reklaami

Arhitektide planeering näeb Kaarli allee alla ette vaid kaherajalise tunneli ehitamise, mis võimaldaks autodel saada bastioni äärde kavandatud maa-alusesse parklasse. Planeering ei näe erinevalt linnajuhtide toonastest selgitustest ette ka maa-alust parklat Vabaduse platsi all.
Abilinnapea Vilba kinnitas aga eile pärast linnavalitsuses toimunud planeeringu-teemalist ümarlauda Postimehele, et ta pole kunagi öelnud, et praegu volikogus olev detailplaneering näeks ette maa-alust parklat Kaarli allee all.
Vilba sõnul rääkisid nad kuu aega tagasi olnud linnavalitsuse pressikonverentsil vaid plaanist näha ette nii allee kui Vabaduse platsi all parkimist, mida aga planeeringusse sisse joonistatud ei olnud.
Vilba hinnangul tuleb selleks teha täiendavalt planeeringu muudatus, mida parkla rajamise korral ka tehakse.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 17 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele