• OMX Baltic−0,44%299,37
  • OMX Riga−0,42%889,78
  • OMX Tallinn−0,47%2 061,44
  • OMX Vilnius−0,39%1 201,28
  • S&P 500−0,79%6 229,98
  • DOW 30−0,94%44 406,36
  • Nasdaq −0,92%20 412,52
  • FTSE 1000,16%8 820,39
  • Nikkei 2250,26%39 688,81
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%91,95
  • OMX Baltic−0,44%299,37
  • OMX Riga−0,42%889,78
  • OMX Tallinn−0,47%2 061,44
  • OMX Vilnius−0,39%1 201,28
  • S&P 500−0,79%6 229,98
  • DOW 30−0,94%44 406,36
  • Nasdaq −0,92%20 412,52
  • FTSE 1000,16%8 820,39
  • Nikkei 2250,26%39 688,81
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%91,95
  • 24.04.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Regio loob koos teede- ja sideministeeriumiga Eesti bussiliikluse infobaasi

Eelmisel nädalal esitleti teede- ja sideministeeriumile E-Reisija projekti, mille teostumisel tekib ühistranspordi infobaas, mis annab võimaluse luua internetiportaalides bussireisijatele reisiplaneerijaid ning bussiveofirmadel planeerida veologistikat.
E-Reisija projekti algatajad on Autoettevõtete Liit, AS Regio, IB Stratum ja Kagu-Eesti Logistika Sihtasutus.
E-Reisija annab bussireisijale võimaluse teha internetis erinevaid päringuid:

Artikkel jätkub pärast reklaami

Otsingud kaardil, näiteks: ?leia Oru peatus?, ?leia lähim bussipeatus aadressile Aru Filosoofi 1?, ?leia lähimad peatused Pühajärvele?;Päringuid peatuste, lähte- ja sihtpunktide alusel: ?Mis kell väljuvad bussid Tartust Viljandisse?, ?Millised bussid ja mis kell mööduvad Kanali peatusest?;Intelligentsed reisi planeerimise päringud: ?Kuidas saada Rõngust Põltsamaale?. Hindade info ja reisijate statistika olemasolul on võimalik teha ka päringuid: ?Kui palju aega ja raha võtab reisimine Narvast Kärdlasse?, ?Kui palju inimesi sõidab tavaliselt reedeõhtuse Kuressaare?Tallinn bussiga? jne.
Regio infosüsteemide müügijuhi Janek Balõnski sõnul toimuks avalikkusele mõeldud veebirakenduste teostamine ja haldamine erasektori finantseeringutega. Balõnski kinnitusel on ta kokku puutunud firmade huviga teostada selliseid rakendusi avalikkusele, kui vaid ministeerium kogub kokku vajalikud liinide andmed.
Erafinantseeringutest on teostatav ka vedajatele mõeldud veebilahendus, mis kasutaks andmeid kesksest andmebaasist. See hõlmaks järgmisi kasutajatoiminguid:

Artikkel jätkub pärast reklaami

firma teenindatavate liinide ja peatuste kuvamine ekraanil;teepikkuste ja sõiduaegade hindamine;bussiaegade kuvamine tabelitena peatuste või liinide kaupa;reisijate loenduse uuringute või piletimüügi statistika tulemuste sisestamine ja kuvamine tabelina või kaardil;analüütiliste päringute teostamine:uute ideede testimine:liinilubade taotluste esitamine digitaalselt.
? milline on erinevate bussijuhtide töökoormus;? mitu bussi on vaja, et neid liine teenindada;? milliseid liine ja millal erinevad bussid teenindavad;
? uute liinide koostamine kaardi ning teiste liinidega kattuvuse hindamine;? demograafiliste andmetekasutamine uute liinide väljatöötamisel;

Artikkel jätkub pärast reklaami

E-Reisija tugineb kesksele andmebaasile, mis on ministeeriumis asuv andmekogu. See hõlmab erinevatel andmetel sisestatud andmeid: olemasolevad liinid ja bussiajad, reisijate loendamise uuringute tulemused, elanike soovid ja pretensioonid. Andmebaas sisaldab ka vajalikke kaardiandmeid ning sinna koondub automaatselt ka elektrooniliselt saabuv piletimüügi statistika vedajatelt.
Taoline andmebaas annab teede- ja sideministeeriumile võimaluse teostada olemasolevast infobaasist edasiarendusi, mis võimaldaksid ministeeriumile järgmisi toiminguid:
digitaalse kaardi kasutamine andmete visualiseerimisel ja haldamisel (peatused, liinid, reisijate statistika, kodanike soovid ja pretensioonid);teekonnapäringute teostamine (liinide pikkuste ja peatuste vahemaade hindamine, sõiduaegade hindamine);analüütilised päringud ja teemakaardid ühistranspordi tiheduse ja katvuse hindamiseks ning võrdlemiseks demograafiliste andmete ja reisijateveo statistikaga:võimalused modelleerida muudatusi ühistranspordi korralduses.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 8 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele