Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Rohke taustainfo andis keskpärase tulemuse

    Eelmise aasta aprillis saabus aeg, kus mõni kuu varem tehtud otsust - hakata tootma Ösel Foodsi tehases mahla Baltimaade jaoks - tuli hakata turunduslikult juhtima.
    Nagu alati, tunduvad suured mõtted alguses imelihtsad.
    Meil olid ju kõik eeldused luua Baltimaade juhtiv mahlabränd: tulemas oli uus tootmisliin, unikaalse kujuga pakend ja vahva kork ning kui Lätit mitte arvestada, siis oli mahlade brändilojaalsus suhteliselt madal. Teadsime, et inimesed ostavad erinevaid maitsed, kuid mitte brändi. Mis saaks olla lihtsam, kui luua tugev bränd ja ampsata endale sellega suur tükk lojaalsust!
    Ilus tulevik silme ees terendamas saabus reklaamiagentuuri valiku aeg. Otsustasime korraldada agentuuride vahel konkursi, et selgitada välja väga heal tasemel disaini ja strateegilise mõtlemisega agentuur. Selleks oli vaja koostada brief.
    Mida kirjutada brief'i ja mida mitte? Põrkusid vastandlikud huvid: tahame agentuurilt parimat tulemust, kuid ei julge avalikustada kogu strateegiat; tahame, et agentuur saaks parima taustinfo, kuid tahame ka näha, kas agentuur suudab ilma kõike etteantut paberilt lugemata strateegiliselt mõelda.
    Saanud brief'i valmis, saatsime selle kuuele reklaamiagentuurile Eestis ja Lätis. Läti agentuurid valisime seetõttu, et nad kujundasid ning tõid turule põhikonkurendid Gutta ja Cido. Lootsime, et saame nende kogemusi ära kasutada.
    Brief'i kirjutades tegime esimese vea, millest saime aru küll alles kuu aega hiljem. Taotledes korraga maksimaalse info edasiandmist ja teisalt agentuuridelt suurt iseseisvat mõtlemist, tuli brief'i taustainfo rohke ja pigem tehniline, vähem pöörasime tähelepanu taotletavale imagole. Kirja sai peamiselt see, mille poolest meie Tulevane Tegija peab teistega sarnanema. Ehk näitasime ära, mis tol hetkel turul kindlasti müüs ja mis mitte, kuid peaaegu üldse ei rääkinud me eristumisest. Mahlaturu äärmiselt tiheda konkurentsi juures oleks aga asjatu lootus pürgida turuliidriks imagoga, mis on äravahetamiseni sarnane mõne juba olemasoleva kaubamärgiga. "Kuidas eristuda?" oli meie jaoks peamine küsimus. Olime seda meelt, et konkurentide kasutatavaid väärtusi tuleks osaliselt kasutada ja osaliselt mitte, kuid just agentuuridelt ootasime nõuannet: mida võtta ja mida jätta. Mida me ei adunud, oli agentuuride oskus brief'i lugeda: nad loevad brief'i täpselt nii, nagu see kirjutatud on. Kui on loetletud omadused, mis turul olevate kaubamärkide puhul on sarnased ja müüvad, liigub ka reklaamiagentuuri mõte sarnanemise suunas. Kui brief'is on kirjas, et disain peab olema modernne, pilkupüüdev ja kosmopoliitne (neid tähtsaid sõnu lugesime ja teadsime kasutada tänu taustauuringutele), siis on järeldus lihtne tulema: joonistame paki peale suured ja ahvatlevad viljad ning kasutame pakenditekstides moodsat kirjatüüpi. Mitte kusagil brief'is ei olnud kirjas, mida see modernne, pilkupüüdev ja kosmopoliitne tähendab. Tegelikult on need sellised mõisted, mida võib vabalt kasutada nii mahla, auto kui ka uue supelkostüümi kohta.
    Seega jõudsime olukorrani, kus agentuurid, olles analüüsinud põhjalikku taustainfot, tõdesid, et juba läbi proovitud imago töötab kindlasti, vaja on vaid konkurentidega võrreldes järjepidevamat ja huvitavamat reklaami. Tagantjärele targana võib öelda, et tehniline info on väga vajalik, kuid samavõrra tähtis on brief'is pöörata tähelepanu imagole. Tahta agentuuridelt vastust küsimustele: "Mis on tulevase brändi tuum? Kuidas tekib tulevase brändi lugu?" Arvasime brief'i välja saates, et sellest räägitakse meile niikuinii, kuid eksisime.
    Autor: Katre Kõvask
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Raadiohommikus: seentest elektriautode suuromanikuni Jäta oma küsimus hommikuprogrammi külalistele
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Viljar Arakas ja Robert Kitt said eelarvenõukokku
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.