• OMX Baltic−0,57%298,96
  • OMX Riga−0,18%891,94
  • OMX Tallinn−0,72%2 056,31
  • OMX Vilnius−0,3%1 202,46
  • S&P 500−0,79%6 229,98
  • DOW 30−0,94%44 406,36
  • Nasdaq −0,92%20 412,52
  • FTSE 100−0,19%8 806,53
  • Nikkei 2250,4%39 744,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,37
  • OMX Baltic−0,57%298,96
  • OMX Riga−0,18%891,94
  • OMX Tallinn−0,72%2 056,31
  • OMX Vilnius−0,3%1 202,46
  • S&P 500−0,79%6 229,98
  • DOW 30−0,94%44 406,36
  • Nasdaq −0,92%20 412,52
  • FTSE 100−0,19%8 806,53
  • Nikkei 2250,4%39 744,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,37
  • 12.06.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Veokite müük läheneb teisele ringile

Liisingperioodi lõppu jõudnud veokite vahetamine uute vastu sõltub suuresti, kuidas õnnestub vanemaid autosid Venemaale maha müüa. Samas on autode Eestist välja müümise kogemus juba olemas, kui pärast idanaabri majanduskriisi tuli vabaneda veokitest, millede eest tasumisel Eesti vedajad makseraskustesse sattusid.
Uute veokite ostmist soodustab ka autovedajate majanduslik seis. Töö rohkus on aidanud ületada makseraskused. Ühisliisingu krediididirektori Tõnis Karu kinnitusel ei mäleta ta, et viimase paari kuu jooksul oleks mõni veofirma pöördunud tema poole palvega maksegraafiku muutmiseks.
Raskeveokimüügi turu tõusu näivad uskuvat ka veoautode müüjad ise. Eelmine nädal alustas Volvo veoautode ainuesindaja Eestis, AS Balvo, uue hooldekeskuse ehitamist Tartus. AS Scania Eesti avas samal ajal uue müügi ja hoolduskeskuse Rakveres.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Scania Eesti juhatuse esimees Janno Karu näeb pikamaaveokite müügist siiski suuremat perspektiivi eriveokite müügil. Tema sõnul ei ole pikamaaveokite turg Eestis ammendunud, kuid on endiselt oluliselt väiksem kui enne Venemaa kriisi. Scania Eesti müügist on juba teist aastat ligi pooled veoautod eriotstarbelised veokid.
Vt. ka tabelit: Tarbesõidukite müük mais 2001
Autor: ÄP

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 9 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele