Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Politsei

    Esmalt tuleb lahti selgitada mõisted. Liiklusjärelevalve teostamise kord on reguleeritud Vabariigi Valitsuse 20. veebruari 2001 määrusega nr 67. Samas liiklusjärelevalve põhimõtted ei ole oluliselt muutunud viimase kümne aastaga. Liiklusjärelevalvel on neli põhieesmärki, millised võib kokku võtta lühidalt - see on liiklusohutuse ja ?sujuvuse tagamine.
    Politsei tegevus on avalik ning üldjuhul on politsei oma tööd tehes ka selgesti nähtav ja eristatav teistest inimestest. Selleks kasutab politsei erilist vormiriietust ja erilise värvikombinatsiooniga sõidukeid. Samas ei ole sellisel viisil politseil alati võimalik efektiivsel tegutseda ning teatud õiguserikkumiste tõkestamiseks või avastamiseks üritab politsei sulanduda keskkonda märkamatult. Nii ei kasuta näiteks kriminaalpolitseinikud üldjuhul vormi. Liiklusnõuetest kinnipidamise kontrolli üheks efektiivsemaks mooduseks on samuti tsiviilvärvides sõidukite kasutamine.
    Õiguslikult ei ole vahet, kas politseiametnik täidab tööülesandeid sini-valges masinas või eravärvides sõidukiga. Peatumismärguanne on kohustuslik hoolimata sõidukist, millest see antud on. Küsimus võib kerkida vaid peatamismärguandes eneses. Sõidukist antavad peatumismärguanded jagunevad kolmeks:
    käega (lisaks võib olla ka sau, helkurketas vm selline abivahend) ? peatumismärguande andja on vormiriietuses.
    politseisõiduki vilkuritega ? peatumine on kohustuslik, kui sisse on lülitatud sinine ja punane vilkur;
    valjuhääldi kaudu.
    Peatumismärguanne võib olla antud ka mitme ülalnimetatud viisi kombinatsioonina. Seejuures auto värvus või värvikombinatsioonid ei ole olulised.
    Praktikas on tekkinud probleeme pinnalt, et autojuhid väidavad nagu ei saaks nad eravärvides politseisõidukist antavast peatumismärguandest aru või kardavad peatuda, kuna tegemist võib olla kurjategijatega. Sellisteks juhtudeks on politseil kaks soovitust:
    Kui autojuht ei ole kindel peatumismärguanne andmises või kas see anti temale, siis on alati õigem peatuda ja veenduda asjaoludes.
    Kui tekib kartus, et peatumismärguande andja on kurjategija, siis võta kohe ühendust politseikorrapidajaga lühinumbril 110 või tuleks sõita rahulikult ja ohtu põhjustamata rahvarohkesse kohta.
    Ka on hirmu korral õigem peatada sõiduk, kuna ärritunud inimene autoroolis võib põhjustada ohtliku olukorra, halvemal juhul raske liiklusõnnetuse. Peatumismärguannet eirava sõiduki peatamiseks on politseil muuhulgas õigus kasutada ka relva ning tulistada näiteks sõiduki kummidesse. Üldjuhul lõppevad sellised põgenemised tupikusse sõitmisega, halvemal juhul liiklusõnnetusega. Politsei kasutuses olevad autod on piisavalt võimsad ning patrullautode juhid piisava koolitusega, et põgenejat tabada.
    Sõiduki peatamisel peab liiklusjärelevalve teostaja end peatatud sõiduki juhile esitlema ning juhi nõudmisel esitama ametitõendi või muu oma volitusi kinnitava dokumendi.
    Vastavalt liikluseeskirjal peab liikleja peatuma, kui kui reguleerija on tõstnud käe üles ja osutab peatumiskohta, peatamismärguanne võidakse anda ka sõidukist ja/või valjuhääldi kaudu.
    Autojuht peab märguande korral jääma seisma parempoolsel teepeenral.
    Autor: Indrek Sirk
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.