• OMX Baltic0,06%298,97
  • OMX Riga−0,21%889,03
  • OMX Tallinn0,18%2 058,65
  • OMX Vilnius−0,02%1 203,64
  • S&P 500−0,33%6 259,75
  • DOW 30−0,63%44 371,51
  • Nasdaq −0,22%20 585,53
  • FTSE 100−0,38%8 941,12
  • Nikkei 225−0,19%39 569,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,25
  • OMX Baltic0,06%298,97
  • OMX Riga−0,21%889,03
  • OMX Tallinn0,18%2 058,65
  • OMX Vilnius−0,02%1 203,64
  • S&P 500−0,33%6 259,75
  • DOW 30−0,63%44 371,51
  • Nasdaq −0,22%20 585,53
  • FTSE 100−0,38%8 941,12
  • Nikkei 225−0,19%39 569,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,25
  • 11.09.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Logistikateenuse ostmine annab probleemid ettevõttest välja

Kui sisseostmise eeldused on täidetud, st on otsustatud sisseostmise strateegia, määratlenud eesmärgid, mida soovime outsourcing?uga saavutada ja kui oleme ka leidnud, et sobivad teenused on turul olemas, siis vaatleme millist kasu me saaksime või millistest probleemidest õnnestuks vabaneda teenuseid sisse ostes.
Ebaühtlased mahud. Tavaline probleeem on mahtude kõikumine. Töökoormus jaotub ebaühtlselt kellaaegade, nädalapäevade ja hooaegade lõikes. See toob kaasa firma ressursside ebaefektiivse kasutamise ? täna võib ettevõttel olla autosid või laopindu puudu, homme on neid jälle üle. Kui logistikafirma suudab oma teenuseid pakkuda klientidele, kelle nn tipptunnid on eri aegadel, siis suudab ta ka efektiivsemalt oma ressursse kasutada, samas on ka summaarne mahtude kõikumine väiksem.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Logistika oskusteabe kontsentratsiooni puudumine. Kõik ettevõtted on spetsialiseerunud oma alale ja tihti on logistika pelgalt kõrvaltegevusharu. Tihti on logistikaettevõtte kliendil probleem, et organisatsioonisisene logistikajuht on oma probleemidega üksi ? võimlauseta kolleegidega nõu pidada, et leida ettevõtte jaoks parim lahendus. Kuid logistikafirmas on olemas kogu ala spetsialistide spekter ja tekib kollektiivse aju efekt.
Logistiline kõrvaltegevus võtab ressursi firma põhitegevuse arendamiselt. Suunates firma ressursid (raha, inimesed) kõrvaltegevuste arendamiseks, võib põhitegevuse arendamine tahaplaanile jääda. Samas ei saa me aga ka jätta kõrvaltegevust arendamata, sest siis on omakorda takistatud põhiäri areng. Logistikafirmale on logistikateenuste arendamine põhitegevus ning seda arendatakse maksimaalsete ressurssidega.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Investeeringute ebaefektiivne kasutamine. Firma omanikud on huvitatud firma väärtuse kasvust ehk aktsia kohta saadud tulust. Investeerides kõrvaltegevusse väheneb üldjuhul omakapitali tootlikkus, mis sisuliselt tähendab omanike raha raiskamist.
Otsustusvabaduse piiratus. Tänapäeva kiiresti muutuvas ärimaailmas on valmidus muutusteks ehk teenuse pakkuja paindlikkus, üks tähtsamaid edu saavutamise kriteeriume. Omamata autoparki või laokompleksi on lihtne muuta kogu logistikastrateegiat. Kui selgub, et ettevõtte ladu on ammendunud või on strateegiliselt mõistlik likvideerida Baltikumis ladu hoopiski ja hakata Soomest või Kesk - Euroopast tavalise autotranspordi asemel lennutranspordiga kaupu vedama, siis on võimalik muudatused kiiresti ellu rakendada.
Selleks, et hinnata logistiliste teenuste kulusid, tuleb läbi viia firma logistiliste kulude analüüs ja välja tuua kõik logistilised kulud, sealhulgas nn varjatud kulud.
Autor: Tõnis Hintsov

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 4 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele