Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti brändi loomine pole mainekujunduskampaania

    20. septembri Äripäeva kirjutis ?Eesti maine kujundamisest suured firmad eemal? ei käsitle teemat päris adekvaatselt. Eesti kui brändi defineerimine ei ole esiteks mainekujunduskampaania vaid tunduvalt komplekssem ettevõtmine. Keegi ei tule siia seda meie eest ?välja töötama?, vaid meie enda tööd koordineerima-nõustama. Eestis selliste mõõtmetega kogemus puudub.
    Mis puutub kinnisesse või avalikku konkursi korraldamisse, siis defineeris Eesti Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus (EAS) minu teada tingimused, millele osavõtjad peavad vastama. Suhtekorraldus on üks lõik suurest tervikust ja parim suhtekorraldaja selle töö tegemiseks ka leitakse.
    Minu ülesanne ei ole siin osavõtvaid firmasid tutvustada, aga Inglise firma Interbrand positsioon omas tegevusvaldkonnas, terviklikus brändi loomises/arendamises on number 1 maailmas. Tegu on äärmiselt kompetentse firmaga.
    Ei oleks uskunud, et Hill & Knowlton Eesti kontor elab sellises infosulus. Suhtekorraldamine kätkeb endas vist ka head informeeritust.
    Mis puutub tundmatutesse Iiri firmadesse, siis räägib Iiri brändi edu nende eest. Enamikel meist on Iirimaast ja tema rahvast üsna ühene pilt rohelised lokkavad aasad õõtsumas jahedas tuules, millel jookseb punapäine sasipea-tüdrukutirts, kes sulle rõõmsalt naeratab. Taamal väike küla, kus rahulikud inimesed igapäevatoimetusi teevad, õhtul pubisse kogunevad ja maailma asju pindi Guinessi taga arutavad. Samal ajal kui Dublinis sarmikas, iseteadev noorsugu moodsat tehnoloogiat ja rühikat kultuuri kokku pannes huvitava töö-, puhke- ja loomekeskkonna loovad. Puhas, värske ja sõbralik saar. Huvitav, et enamik meist, kes me nii arvame, Iirimaad kunagi oma silmaga näinud ei ole.
    Konsultandid on ainult ühe, ja mitte kõige olulisema rolli mängijad Eesti brändi loomises. On tähelepanuväärne, et Eesti riik on antud protsessi alustanud. Me rabasime maailma oma ettevõtlikkuse ja pealehakkamisega 90ndate alguses ja pälvisime positiivse tähelepanu. Nüüd on meil võimalus terviklikult ja koordineeritult maailmale maha müüa meie kui riigi/rahva maailmanägemus. Kõikidel tuntud kaubamärkidel on tundmatute ees oluline eelis.
    Enne reaalset kokkupuudet on tarbijal teatud ootused-lootused, mis viivadki sellesama toote juurde kaupluses. Need ootused-lootused on loodud sellesama brändi käitumisega, väljanägemisega, reklaamiga, üritustega, partnerite avaldamisega jne.
    Muljed tekivad kiiresti: Hansapank ja Oracle koostöös lugeja mõtleb: kõrgtehnoloogiline reaalajas pangateenus, kiire ja turvaline. Hansapank ja KGB koostöös lugeja mõtleb: ebausaldusväärne pangateenus, kontrollimatu ja ebaaus.
    Eesti on kaup, kui me räägime välisinvesteeringutest, turismist, tööjõust, partnerlusest, kultuurivahetusest jne. EASi kohene ülesanne on luua piisav meeskond, kes peab hakkama tegema rahvusvaheliste tipp-konsultandiga koostööd. See meeskond peab arvestama erinevate huvigruppide arvamustega, aga on ilmselge, et üleriigilist koosolekut korraldada ei saa.
    Las valitakse sinna meeskonda inimesed, kes oskavad näha seoseid, raha lugeda, tekitada kirgi, luua ahvatlusi, analüüsida olemasolevat, näha tulevikuperspektiive, nõuda koostööpartneritelt parimat. Rahvusvahelise kogemusega konsultanti on vaja, et tagada protsessi objektiivsus, ja toetudes tema kogemustele, garanteerida protsessi kõigis faasides parim kvaliteet. Ja ega kohaliku mudamaadluse minimaliseerimine väike asi ole.
    Autor: Rain Pikand
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.