• OMX Baltic0,31%293,71
  • OMX Riga0,25%913,12
  • OMX Tallinn0,01%1 962,58
  • OMX Vilnius0,38%1 232,38
  • S&P 5000,48%6 631,96
  • DOW 300,27%46 142,42
  • Nasdaq 0,94%22 470,73
  • FTSE 1000,03%9 230,96
  • Nikkei 225−0,57%45 045,81
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,33
  • OMX Baltic0,31%293,71
  • OMX Riga0,25%913,12
  • OMX Tallinn0,01%1 962,58
  • OMX Vilnius0,38%1 232,38
  • S&P 5000,48%6 631,96
  • DOW 300,27%46 142,42
  • Nasdaq 0,94%22 470,73
  • FTSE 1000,03%9 230,96
  • Nikkei 225−0,57%45 045,81
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,33
  • 01.11.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Fordi juhtimine taas perekonnale

Pärast 20aastast vaheaega juhib kontserni taas 40% selle aktsiatest kontrolliva perekonna esindaja.
Sellega lõppesid juba mitu kuud kestnud spekulatsioonid kontserni juhtkonnas valitsevatest sisepingetest, töötajate moraali langusest, Firestone?i defektsetest rehvidest tingutud negatiivsest imagost ning ettevõtte halvast finantsolukorrast, kirjutab Financial Times.
III kvartalis oli Fordi kahjum 512 mln dollarit (8,9 mld kr).

Artikkel jätkub pärast reklaami

1999. aasta jaanuaris Fordi tegevjuhtimist üle võttes oli Nasseri eesmärgiks teha seda paljuski samadel printsiipidel mis General Electricu legendaarne tegevjuht Jack Welch. Kuid Nasseri püüdlused ei õigustanud end. Vähem kui 15 kuuga muutus Ford kompaniist, kellel oli sularaha nii palju, et ta ei osanud sellega midagi peale hakata, kontserniks, kelle rahavood on tosina aasta halvimas seisus.
Fordi aktsia hind on võrreldes kevadega, mil analüütikud ennustasid Fordi peatset jõudmist maailmaautotööstuse esinumbriks, langenud 48% 16,05 dollarini (277,65 kroonini).
Tänaseks on Fordil kuhjunud hulgaliselt probleeme. Defektsete rehvidega Ford Exploreri tagasikutsumine läks kompaniile maksma 3,5 mld dollarit (60 mld kr). Septembris teatas ettevõte dividendimäära kahandamisest poole võrra 15 USA sendini aktsia kohta kvartalis. Ees ootab koondamislaine ja laialdane restruktureerimisprogramm, mis sisaldab ka tehaste sulgemisi.
William Fordi ülesanne panna kompanii kasumit teenima pole kerge. Kompanii presidendiks ja tootmisjuhiks nimetatud Nicholas V. Scheele sõnul on Fordi sõidukite tootmine keskmiselt 1000 dollarit kallim kui viis aastat tagasi ja seda tingimustel, kus hinnad on langenud ja kolm suuremat autotööstuskompaniid hinnasõjas.
Autor: ÄP

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele