Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Opel toob kevadel turule võimsa väikekaubiku

    Oma mahutavuselt on uus Opel Combo võrdne äsja müügile jõudnud Fiat Dobloga (3,2 m³), küll aga on ta märgatavalt suurema kandevõimega. Kui Dobloga on võimalik vedada kuni 620kg koormat, siis Combo võib turjale võtta sellest tervelt kolmandiku jagu raskema veose ? 810 kg. See on väikekaubikute seas konkurentsitult parim tulemus. Seni on kõige toekam olnud Peugeot diiselmootoriga Partner, mis kannatab välja kuni 705 kg raskuse kaubakoorma.
    Mõistagi nõuab väikese Corsa baasil ehitatud kaubaauto nii suurt koormustaluvust ka suuremat jõuallikat, mistõttu senine 1,4-liitrine bensiinimootor on valikust välja jäetud ning asendatud Astralt tuttava 1,6-liitrisega. Lisaks on valikus kaks diiselmootorit, mis oma kütusesäästlikkusega on Lääne-Euroopas valdav variant. Mõlemad on 1,7-liitrised, üks 65, teine 75 hj.
    Proovisõidul Saksamaal tiheda liiklusega Hamburgis oli 10hj võimsuse vahe tajutav, linnast väljas aga juba tugevalt tuntav. Möödasõitudel said küll mõlemad tühjad kaubikud oma tööga hakkama, kuid 65hj mootoriga 800 kilo kaupa selja taga sama asja teha nõuaks juhilt juba pikka kannatust ja raudset närvi. Bensiinimootoriga kaubik oli nendega võrreldes suisa ?püss?.
    Kliendisõbralikkuselt on Combo oma klassis teiste seas kindlalt kõrgeimal kohal. Auto on varustatud CD-raadioga, mis teeb vägagi korralikku häält ja mida saab juhtida roolilt, samuti keskkonsooli integreeritud telefoniga. Kaubaruum on külgedelt polsterdatud, vahesein pole plekist, vaid tugevast läbipaistvast metallvõrest. Külgmised peeglid on nii suured, et sealt näeb autot ratastest katuseni ning müratase on kaubiku kohta üllatavalt madal. Sisuliselt ei tunne uue Comboga sõites erilist vahet, kas tegemist on sõiduautoliku Corsaga või kaubaautost Comboga.
    Pealegi, Corsa mudelvalikus tuleb ka ehtne viiekohaline ja kahe külgmise liuguksega sõiduautovariant, mis jõuab Euroopas müügile kevadel, meil ilmselt alles tuleva aasta lõpus, kui üldse. Ka tavalise kaubiku tulekut annab oodata: Lääne-Euroopa võtmeturgudel novembrist müüki alustanud uus Combo jõuab Eestisse tõenäoliselt alles kevadise Motorexi ajaks.
    Seetõttu on hetkel hinnast vara rääkida, kuid arvata võib, et ka selle numbri suuruselt saab autost turuliider.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Vastulause: tarneahelate ümberkujundamisega seotud väljakutseid maksab tõsiselt võtta
Tuleb küsida, mil määral õnnestub ettevõtetel kanda kasvanud sisendhinnad üle lõpptoodangu hindadesse, kirjutab Arenguseire Keskuse ekspert Uku Varblane vastukajas Eesti Panga ökonomisti Kaspar Oja kriitikale.
Tuleb küsida, mil määral õnnestub ettevõtetel kanda kasvanud sisendhinnad üle lõpptoodangu hindadesse, kirjutab Arenguseire Keskuse ekspert Uku Varblane vastukajas Eesti Panga ökonomisti Kaspar Oja kriitikale.
USA aktsiad panid kehvale poolaastale punase punkti
USA peamised aktsiaindeksid lõpetasid juuni viimase kauplemispäeva miinuses, pannes punase punkti 52 aasta kõige kehvema tootlusega poolaastale.
USA peamised aktsiaindeksid lõpetasid juuni viimase kauplemispäeva miinuses, pannes punase punkti 52 aasta kõige kehvema tootlusega poolaastale.
Uueks ehituse asekantsleriks saab Ivo Jaanisoo
Majandusministeeriumi ehituse asekantsleriks saab Jüri Rassi järel senine ministeeriumi ehitus- ja elamuosakonna juhataja Ivo Jaanisoo.
Majandusministeeriumi ehituse asekantsleriks saab Jüri Rassi järel senine ministeeriumi ehitus- ja elamuosakonna juhataja Ivo Jaanisoo.
Raadiohommikus: kuumast suvest ja taasterahastust
Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis tuleb juttu töötamisest põrgukuumuses, kalevi alla pandud suurprojektidest ning julgeolekust.
Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis tuleb juttu töötamisest põrgukuumuses, kalevi alla pandud suurprojektidest ning julgeolekust.
Raadiohommikus: autode hinnaralli jätkub, kuid asi pole tarnetes
Äripäeva raadio neljapäevases hommikuprogrammis on põnevat kuulamist kõigile neile, keda huvitavad autode hinnatõusu põhjused ja väljavaated.
Äripäeva raadio neljapäevases hommikuprogrammis on põnevat kuulamist kõigile neile, keda huvitavad autode hinnatõusu põhjused ja väljavaated.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.