Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eesti Telefon jääb telefonisabadega jänni
Ligi 4000 inimest ootab telefoni sissepanemist juba üle viie aasta ja ehkki Eesti Telefon peab enne tänavust aastat tekkinud telefonijärjekorrad kaotama 2003. aasta märtsiks, võib osa sooviavaldusi jäädagi täitmata, kirjutab Postimees.
Kuigi Eesti Telefon on aasta algusest rahuldanud kokku 9000 telefonitaotlust, ootas novembri algul Eestis telefonijärjekordades 16 000 inimest. Sabas seisavad nii moodsate andmesidekanalite tahtjad kui ka ligi 2000 inimest, kes on teinud oma telefonitaotluse juba rohkem kui kümne aasta eest.
Enamik rahuldamata taotlusi ei pärine aga sugugi sooserva metsataludest, vaid hoopis Tallinnast ja Harjumaalt ning Pärnust. Suur osa linnade telefonitaotlejatest ei lepi enam Eesti Telefoni (ET) pressiesindaja Anu Vahtra sõnul pelgalt telefoni kõnefunktsiooniga ning ootavad operaatorilt nüüdisaegseid andmesidekanaleid.
Eesti Telefoni suutmatusel täita aastatetaguseid telefonitaotlusi on erinevad põhjused ? Vahtra sõnul on kõige pikemate telefonijärjekordadega piirkonnad endised suvilarajoonid, kus viimastel aastatel on ehitatud suvilad ümber aasta ringi elamiseks.
Vahtra sõnul on ET vähendanud tänavu oma investeeringute mahtu kuni 200 miljoni krooni võrra. ?Seetõttu on mitmed aasta algul plaanitud suured ehitustööd soikunud.?
Kontsessiooni lõpetamise lepingus on lisaklausel, mille kohaselt jäävad telefonita need pered, kelle taotluse rahuldamine pole võimalik Eesti Telefonist sõltumatutel objektiivsetel põhjustel.
Vahtra väitel peetakse lepingus sõltumatute objektiivsete põhjuste all silmas eeskätt raha. ?Me võim ju igale inimesele paigaldada satelliittelefoni, aga küsimus on rahas ning see on objektiivne põhjus.?