• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 23.11.01, 08:21
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Toll liigitab teehöövli liiklusvahendite hulka

Muuga sadama piirivalve nõuab raskeveokite transiidiga tegelevatelt firmadelt lisadokumente, mille muretsemine pidurdab kauba liikumist üle piiri, kirjutab Eesti Päevaleht.
?Näiteks teehöövel, mille liikumiskiiruseks võib olla viis kilomeetrit tunnis, kuulub liiklusvahendite, mitte kauba hulka ja seepärast nõutakse volitust,? ütles ekspediitorfirma Corvus juht Risto Koovit. Tema sõnul hakkas piirivalve novembris nõudma sadamasse saabunud ja transiidina Eestit läbivate raskeveokite puhul kauba saaja kirjalikku taotlust.
Corvus veab rasketehnikat rahvusvahelise tarneklausli CIF kohaselt, mis tähendab, et kauba saajale lähevad omanikuõigused üle asukohariigi terminalis. Seni kuulub kaup saatjale.
?Kui asi nii jätkub, siis tekib küll vist varsti tunne, et peab hakkama volitusi võltsima,? ütles Koovit. ?Oleme rasketehnikat ka läbi teiste sadamate vedanud, kuid seal küll selliseid nõudmisi ei kohta.?

Artikkel jätkub pärast reklaami

?CIF vedude puhul ei huvita kauba saatjat meie piirivalve tahtmised ning ta suunab oma kauba lihtsalt läbi Soome või Riia, kus probleeme pole,? lausus Koovit. Soomes ja Riias käsitletakse rasketehnikat kaubaartiklina ning selle kontroll kuulub tollikontrolli valdkonda.
?Probleem aga jääb ja niigi raskelt üle võetud rasketehnika vedu hääbub,? tõdes Koovit.
Ühe teise ekspediitorfirma esindaja sõnul on nimetatud probleem tõepoolest olemas ning selle põhjuseks on asjaolu, et Eestis käsitletakse rasketehnikat liiklusvahendina, meie naaberriikides aga kaubana.
Piirivalve pressiesindaja Urmo Kohvi sõnul tuleb piiriületusel esitada sõiduki omandi- või kasutamisõigust tõendav dokument. Selleks nõutakse Eestisse saabunud sõidukit vastu võtma tulnud omanikult ostu-müügiarvet. Juhul, kui vastuvõtja ei ole omanik, vaid kolmas isik, nõutakse temalt sõiduki omaniku volikirja. ?Selline kord on kehtinud kogu aeg, mistõttu jäävad arusaamatuks väited, et neid dokumente küsitakse alates novembrist,? ütles Kohv.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 6 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele