Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Raharünnak Eesti maanteedele

    Kui tänavu investeeriti Eesti maanteedesse 800 miljonit krooni, siis järgmisel aastal on selleks ette nähtud 1,38 miljardit. ?Kuigi liiklejale tunduvad Eesti teekatted enam-vähem normaalsed, oleks 40 neist pidanud tegelikult ammu remonti saama,? ütles maanteeameti peadirektori asetäitja Koit Tsefels.
    Suurem eelarve võimaldab remontida umbes 300 kilomeetrit teed, mis vastaks Eesti tegelikele vajadustele. ?Viimastel aastatel pole saanud vajalikul määral teid remontida ja nüüd tuleb see tasa teha,? ütles Tsefels. Kokku on Eestis kattega teid 8500 km.
    Riigieelarve kõrval rahastatakse teedeehitust ja remonti veel neljast allikast: ISPA abiprogrammist, Euroopa Investeerimispanga laenust, Maailmapanga laenust ja Põhjamaade Investeerimispanga laenust.
    Euroopa Komisjoni eelstruktuurivahendi ISPA (Instrument for Structural Policies for pre-Accession) raames makstakse esimene rahasumma, 35 miljonit krooni maanteede remondi ettevalmistamiseks välja juba tänavu. Tegemist on Ikla?Tallinna?Narva maantee taastusremondi esimese järguga, milleks ISPA on aastaks 2002 eraldanud 199 miljonit, aastaks 2003 aga 330 miljonit krooni.
    Maanteeameti peadirektori Riho Sõrmuse väitel peaksid nimetatud tööd olema lõpetatud 2003. aasta lõpuks.
    Projektide ISPA-poolne rahastamine on seotud nõudega, et 25 projektile kuluvast rahast peab leidma abi taotleja, Eesti riik kasutab selleks pangalaenu.
    Euroopa Liidust tulevate rahade eest aastal Eesti maanteid remontiva hakkava ühe firma, ASi Talter maanteede osakonna juhataja Mikk Mutso sõnul ootasid teedeehitajad ISPA raha juba tänavu. ?Kogu Eesti teedeehitus oli rahaga arvestanud,? sõnas ta. ?Konkurss teede remontimiseks kuulutati välja juba aasta tagasi, ümbrikud avati märtsis.?
    Tänu mullusele negatiivsele kogemusele pole Mutso optimistlik ka maanteeameti peadirektori Riho Sõrmuse väite suhtes, et teede remondiks mõeldud raha suureneb aastal 2002 oluliselt. ?Suurtest numbritest räägiti ka aasta tagasi,? ütles ta.
    Euroopa Liidu infosekretariaadi nõuniku Paavo Palgi sõnul on ISPA raha viibimine mõistetav. ?Võrdleksin abiprogramme trammiga, mis küll sõidab aeglaselt ja loksutab, aga lõpuks jõuab kindlalt kohale, sest ta sõidab mööda kindlaid rööpaid,? ütles ta.
    Abi- ja laenuraha suurendavad siiski vaid teedeehituse ja remondiraha, teede hooldetöödeks mõeldud summa järgmisel aastal ei kasva. ?Seega ei saa me ka inflatsiooni arvestades teha sama palju hooldetöid kui tänavu ja teekatete seisukord võib halveneda,? ütles Koit Tsefels. Samaks jääb ka teede pindamise maht, küll plaanitakse remontida rohkem kruusateid, mida Lõuna-Eestis on umbes 60 kõikidest teedest.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: me teame, et väärime kõrget palka Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Ringkonnakohus otsustas Potapenko ja Turõgini USA-le välja anda
Tallinna ringkonnakohus nõustus esmaspäevases otsuses valitsuse järeldusega, et Sergei Potapenko ja Ivan Turõgin tuleks USA-le välja anda.
Tallinna ringkonnakohus nõustus esmaspäevases otsuses valitsuse järeldusega, et Sergei Potapenko ja Ivan Turõgin tuleks USA-le välja anda.