• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Riigi võimalus Ida-Virumaad aidata

    Silmet Grupi omanik ja juht Tiit Vähi on kutsunud riiki Tallinna Sadama kaudu osalema Sillamäe sadama rajamises.
    Vähi kinnitab enesekindlalt, et Silmet saaks sadama rajamisega ka ise hakkama, kuid käsilolevate pingeliste keskkonnaprojektide tõttu ei saa ehitus alata enne 2003. aastat. Riigi osaluse korral võiks aga kohe pihta hakata.
    Seni on valitsuse esindajad korduvalt kinnitanud, et riik aitaks hea meelega elu Ida-Virumaal üles upitada, kuid seda on võimalik teha vaid juhul, kui maakonnast endast tuleb tõsiseltvõetavaid ideid ja projekte. Silmet Grupp on pakkumise teinud.
    Sillamäe sadamast võib saada oluline tööpuuduse vähendaja Ida-Virumaal. Vähi hinnangul saab sadamas tööd ligemale kolmsada inimest. Kaudsete uute töökohtade arv võib sadama töölehakkamisel ulatuda paari tuhandeni.
    Ida-Virumaal ei ripu praegu õhus ühtki teist konkreetset äriprojekti, mis sellises suurusjärgus uusi töökohti maakonda juurde võiks tuua.
    Riigil on võimalik oma osalemisega Sillamäe sadama rajamises suures tööpuuduses ja sellest tulenevates muudes probleemides vaevlevat Ida-Viru maakonda konkreetselt aidata. Ministrid Toivo Asmer ja Henrik Hololei on Põhjarannikule kinnitanud, et Sillamäele sadama rajamise idee on huvitav ja valitsusel tasuks selle elluviimises osalemist tõsiselt kaaluda.
    Loodetavasti ei veni see kaalumine aga aastatepikkuseks. Iga kaotatud nädal ja kuu ainult süvendavad piirkonnas sotsiaalseid pingeid ja kasvatavad abiraha vajavate inimeste arvu, samal ajal kui kiiresti otsustades ja tegutsedes on riigil võimalik juurde saada uusi maksumaksjaid.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Andrei Korobeinik: Eesti provintsilinn muutub Baltimaade oluliseks keskuseks
Pärnu suudab peagi teenindada rahvusvahelist lennuliiklust, linna läbivad Via Baltica ja tulevikus ka Rail Balticu raudtee, mis muudab provintsilinna tundmatuseni, kirjutab Keskerakonna esinumber kohalikel valimistel Pärnus Andrei Korobeinik vastuses Äripäeva valimiste-eelsele küsitlusele.
Pärnu suudab peagi teenindada rahvusvahelist lennuliiklust, linna läbivad Via Baltica ja tulevikus ka Rail Balticu raudtee, mis muudab provintsilinna tundmatuseni, kirjutab Keskerakonna esinumber kohalikel valimistel Pärnus Andrei Korobeinik vastuses Äripäeva valimiste-eelsele küsitlusele.
USA peamised indeksid punased
USA peamised indeksid lõpetasid reede tehnoloogiasektori vedamisel punases, samalajal kui investorite meelsust mõjutavad potensiaalne ettevõtete maksutõus ja eelseisev FEDi kohtumine, vahendab Reuters.
USA peamised indeksid lõpetasid reede tehnoloogiasektori vedamisel punases, samalajal kui investorite meelsust mõjutavad potensiaalne ettevõtete maksutõus ja eelseisev FEDi kohtumine, vahendab Reuters.
Tootjahinnaindeks tõusis üle 15 protsendi
Tööstustoodangu tootjahinnaindeks, mis iseloomustab Eestis nii koduturule kui ka ekspordiks valmistatud tööstustoodete hindade muutust, tõusis tänavu augustis võrreldes juuliga 1,7 protsenti, aga võrreldes eelmise aasta augustiga 15,5 protsenti.
Tööstustoodangu tootjahinnaindeks, mis iseloomustab Eestis nii koduturule kui ka ekspordiks valmistatud tööstustoodete hindade muutust, tõusis tänavu augustis võrreldes juuliga 1,7 protsenti, aga võrreldes eelmise aasta augustiga 15,5 protsenti.
Saarte Liinid on välisturismi kasvuks valmis
AS Saarte Liinide juhatuse liikmete Villu Vatsfeldi ja Uku Madis Savisto kinnitusel on ka COVID-19 ajal jätkunud tavapärane regionaalsete sadamate haldamine ja arendamine, tuleviku osas ollakse aga optimistlikud ja välisturismi taastumiseks valmis.
AS Saarte Liinide juhatuse liikmete Villu Vatsfeldi ja Uku Madis Savisto kinnitusel on ka COVID-19 ajal jätkunud tavapärane regionaalsete sadamate haldamine ja arendamine, tuleviku osas ollakse aga optimistlikud ja välisturismi taastumiseks valmis.