• OMX Baltic1,45%297,8
  • OMX Riga0,76%874,95
  • OMX Tallinn−0,18%1 874,54
  • OMX Vilnius0,93%1 154,17
  • S&P 500−0,95%6 025,99
  • DOW 30−0,99%44 303,4
  • Nasdaq −1,36%19 523,4
  • FTSE 1000,63%8 755,45
  • Nikkei 2250,04%38 801,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%100,28
  • OMX Baltic1,45%297,8
  • OMX Riga0,76%874,95
  • OMX Tallinn−0,18%1 874,54
  • OMX Vilnius0,93%1 154,17
  • S&P 500−0,95%6 025,99
  • DOW 30−0,99%44 303,4
  • Nasdaq −1,36%19 523,4
  • FTSE 1000,63%8 755,45
  • Nikkei 2250,04%38 801,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%100,28
  • 19.02.02, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Konkurentsis hävib maksumaksja raha

Võitlus turuosa pärast Kohtla-Järve linnaosasid ja Jõhvi linna ühendavas bussiliikluses on läinud sedavõrd totraks, et mitmetel liinidel sõidavad üksteise võidu samade liininumbrite all erinevate firmade pooltühjad bussid. Bussipeatustes on sageli korraga sees 4?5 bussi. Sõitjad peavad hoolega uurima bussidel olevaid logosid, sest neis kehtivad erinevad kuukaardid.
Bussifirmade ilmselgelt priiskav tegevus bussiliinide dubleerimisel on võimalik tänu maksumaksjate rahale. AS Järve Bussipark saab dotatsiooni Kohtla-Järve linnalt, bussifirmad VS Angiras ja Ekspress Auto L läbi maavalitsuse riigieelarvest.
Ida-Viru maavalitsus on seisukohal, et Jõhvi ja Kohtla-Järve vahelised bussiliinid on maakonnaliinid ning järelikult on ka maakonnavalitsuse asi otsida vedajateks firmasid ja kanda hoolt dotatsiooni eest. Kohtla-Järve linnavalitsuse arvates on tegemist aga linnaliinidega ja seetõttu on nad korraldanud oma konkursi ja sõlminud ASiga Järve Bussipark viieks aastaks liinide teenindamise lepingu.
Et oma kohustust bussifirma ees täita, suurendas pidevalt rahapuuduses vaevlev Kohtla-Järve linn oma tänavuses eelarves bussifirmale makstavat toetust 7 miljoni kroonini. See omakorda on võimaldanud Järve Bussipargil konkurentide tõrjumiseks valla päästa hinnasõda ja alandada kuukaardi hinda 118 kroonini.
On kahetsusväärne, et Kohtla-Järve linnavalitsuse ja Ida-Viru maavalitsuse põikpäisuse ja omavahelise kehva läbisaamise pärast hävib maksumaksja raha, mida Ida-Virumaal oleks võimalik palju otstarbekamalt kasutada.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.02.25, 16:14
Revolutsioon Kinema hooldusmudelis annab tõstustele esmakordselt Eestis 5-aastat garantiid
Tööstuslikud tõstuksed on paljude ettevõtete igapäevaelu lahutamatuks osaks, tagades kaupade sujuva liikumise. Tõstuksed, nagu kõik töötavad ja liikuvad seadmed, vajavad töökindluse tagamiseks pidevat hooldamist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele