Tänavuseks transiitvedude jätkuvat kasvu ennustav Eesti Raudtee suudab 74 General Motorsi veduri ostmisega vedada Narvast Tallinna üha pikemaks ja raskemaks muutuvaid Venemaa naftaronge, ütles Eesti Raudtee kommunikatsioonijuht Margus Värav.
Kui praegu veavad Nõukogude päritolu vedurid keskmiselt 60 tsisternvagunist koosnevaid ronge, siis edaspidi kasvab haagisesse liidetavate tsisternide arv 114ni. Rongid hakkavad Eesti raudteedel sõitma kuni 100 kilomeetrit tunnis. Esimesed 12 Ameerikast ostetavast pruugitud, kuid ümber ehitatud vedurit saabub laevaga Tallinna Vanasadamasse 15.?18. mail.
Raudteeameti kinnitusel suudab raudteefirma aasta lõpuni 308 miljonit krooni investeerides tõsta parimate raudteelõikude projektkiiruse 120 kilomeetrini tunnis ning kindlustada truubid ja raudteesillad senisest raskemaks koormuseks, ütles ameti peadirektor Oleg Epner.
Raudteeamet loobus varasemast nõudest testida Eesti Raudtee poolt Ameerikast ostetavaid General Motorsi vedureid Venemaa raudtee katsepolügoonil ja viib katsetused läbi Eestis.
Ameerikas Eesti Raudteele valmistatud vedurite kvaliteet on mitmekordselt kontrollitud ning tehniline dokumentatsioon vastab nõudmistele, mistõttu võib piirduda katsetusega Eesti Raudtee infrastruktuuril, ütles Epner. Mais sulgeb raudteeamet ühe raudteelõigu muuks liikluseks ja laseb Eesti Raudteel näidata uute vedurite manööverdamise, kiirendamise ja pidurdamise võimet. ?Dokumentide järgi ühilduvad näiteks Ameerika vedurite pidurisüsteemid Venemaal valmistatud vagunitega, tagades liiklusohutuse,? lausus Epner.
Mitmele raudteeasjatundjale on küsimärgiks Ameerika vedurite kokkusobimine Venemaa päritolu vagunitega. ?Mina pole kindel, kuidas hakkavad koos töötama General Motorsi vedurite ja Venemaal valmistatud vagunite pidurid,? ütles raudteefirma Skinest Projekt juht Oleg Ossinovski.
Kui Eesti Raudtee tahab oma veduritega sõita Venemaa raudteel, siis vastutab ta sealsete nõudmiste täitmise eest ise, selgitas Epner. ?Oleme igal juhul huvitatud Venemaal tehtavate katsetuste tulemustest,? lisas ta.
Eelmisel aastal avaldas raudteeamet seisukoha, et Ameerika vedurite kasutuselevõtt on vähetõenäoline, sest neid tuleb eelnevalt katsetada Venemaal. Eesti raudtee omanikfirma BRSi ametnikele korraldatud komandeeringud Ameerikasse vedurite ümberehitamisega ja testimisega tutvuma hajutasid kahtlused.
Eesti Raudtee omanikud soovivad General Motorsi renoveeritud vedureid testida Venemaa raudtee katsepolügoonidel, sest nad huvituvad vedurite vahendustehingutest Venemaale.
Raudtee Ameerika aktsionärid kompavad Venemaal veduritehinguks pinda, rääkis Värav.
Kuigi Venemaa raudtee vahetab kaubaveo diiselvedurid lähiaastatel välja võimsamate elektrivedurite vastu, vajab ta imporditavaid diiselvedureid, sest Venemaal ei valmistata neid enam.
Eesti Raudtee omanikud prognoosivad, et Venemaa pole suuteline kiiresti kogu raudteed elektrifitseerima, mistõttu vajab elektrivedurite poolt veetavate pikkade rongide edasitoimetamiseks elektrifitseerimata lõikudel Ameerika vedureid.