Venemaa kõrgeim arbitraa?ikohus kinnitas, et Jerevani automehhaanik A?ot Kandanjan omab ainuõigust leiutisele nimega 'transpordivahendi käigukast'.
Tal on kõik ?ansid saada 8,5 mln dollarit, sest sai 1986.a. Venemaal patendi käigukastile, mis on täiesti identne saksa kompanii Zahnradfabrik Friedrichshafen AG (ZF) tootega, mis paigutatakse peaaegu kõigile suurtele veoautodele, kirjutab Vedomosti.
Tema asutatud offshore-firma omab kõik võimalused võita kohtuprotsessid MAN"i, Iveco, DAF"i, Volvo, Mercedes"e ja Renault veoautode Venemaale importijate vastu. Ainult Scania kasutab enda toodetud käigukaste.
Neitsisaartel registreeritud kompanii Monolith Business Inc esitab juba hagisid välismaiste vaeoautode tootjate vastu, püüdes saada 1200 dollarit igalt veoautolt, mis on Venemaale sisse veetud viimase 4 aasta jooksul.
Monolith Business Inc võitis ZF vene esinduse vastu kohtuprotsessi kõigis kohtuastmetes Venemaal.
6.juunile on nüüd määratud Venemaa Kõrgeima Patendikoja istung, kus ZF loodab, et patent annuleeritakse.
Huvitav on siinjuures see, et Kandanjan ning tema liitlased patendi vormistanud instituudis ei vaidle üldse selle üle, kes leiutas selle käigukasti. 'Me ei pretendeeri õigusi käigukastile Euroopas. Lihtsalt Venemaal polnud see leiutis kuidagi kaitstud, ning nüüd peab igaüks, kes soovib seda Venemaal kasutada, maksma seaduslikule patendiomanikule'.
Enamus nimetatud Lääne autogigantide esindajaid Venemaal keeldusid kommenteerimast Monolith Business Inc hagi.
Iveco Moskva esinduse juht Aleksandr Tsarjov räägib, et suurte veoautode turg on väga väike, sisse tuuakse 1500 autot aastas ning turuolukorrale see ei mõju.
Finantsanalüütik Julija ?danova sõnul poleks hinnatõus kriitiline - kui ikka Euroopasse ei saa sõita MAZ"i või KamAZ"iga, siis tuleb osta Mercedes, isegi kui see maksab 70 000 dollari asemel 71 200.
<#Vedomosti=http://www.vedomosti.ru/stories/2002/05/14-55-03.html>
Seotud lood

11% intressimäär ja kord kvartalis väljamakse: võlakirju saab märkida kuni 22. maini