Teede- ja sideministeerium soovib järjekordse ühistranspordisüsteemi reformimisega kaotada raudtee- ja bussiliikluse topeltdoteerimine.
?Ühistranspordi reformimisega tegeldakse aktiivselt, kuigi käegakatsutavaid tulemusi veel ei ole,? ütles teede- ja sideministeeriumi asekantsler Urmas Kukk Eesti Päevalehele. ?Teatavaid kõhklusi on. Langetada tuleb raske poliitiline otsus kaotada raudtee- ja bussiliikluse topeltdoteerimine,? lisas ta.
Kuke sõnul on reformi eesmärk, et edaspidi ei toimuks enam paralleelset doteerimist. ?Veel on raske öelda, kuidas ja kas dotatsioon kaob raudteelt või bussiliiklusest,? ütles Kukk. ?Igal juhul läheks vabanev summa teise suuna arendamiseks.?
Kukk lisas, et pikas perspektiivis on võimalik muuta ka Edelaraudteele mitmeks aastaks määratud dotatsiooni.
Minister Liina Tõnissoni sõnul ei saa praegusest üliliberaalsest turust kasu ei bussifirmad ega reisijad. ?On selge, et muutmist vajab nii ühistranspordiseadus kui ka selle rakendamise praktika liinilubade komisjonis.?
Tõnissoni hinnangul tuleb seadustesse taas lisada säte, mis annab kohalikule tasandile suuremaid kaasarääkimisvõimalusi liinilubade väljastamisel.
?Ühistranspordi ümberkorraldamise eesmärk on, et erinevad transpordiliigid toetaksid üksteist ja moodustaksid terviku. Kohalikud liinid peavad toimima kooskõlas kaugliinidega ning reisirongide sõiduplaanid arvestama bussiliinide aegu,? ütles Tõnisson.
?Tõnissoni seisukohtadest on selgelt läbi kumanud valitseva bussifirma Sebe lobby,? kommenteeris eksminister Toivo Jürgenson.