Kolm neljandikku eestimaalastest toetab seisukohta, et Eesti riik peaks panustama oma maine kujundamisesse välismaal, näitas Emori küsitlus.
Eesti tutvustamist peavad olulisemaks nooremad ja kõrgema sissetulekuga inimesed ning mitte-eestlased. Need sihtrühmad on maailmale avatumad ja omavad rohkem kokkupuuteid välismaalastega ning sellest tuleneb arusaam, et Eesti riik vajab rohkem tutvustamist.
Võrreldes eelmise aasta lõpus läbi viidud analoogilise küsitlusega on nende inimeste osakaal, kes peavad riigi maine kujundamist vajalikuks, kasvanud viiendiku võrra. Nii Brand Estonia kui Eurovisiooni teemade pidev käsitlemine ajakirjanduses on sellele tõusule kindlasti kaasa aidanud.
Eesti mainekujunduse projekti raames välja töötatud Welcome To Estonia märgist oli kuulnud või seda näinud 60% uuringus osalenutest. Informeerituse osas oli suur erinevus eestlaste ja mitte-eestlaste vahel, eestlastest oli märgiga tuttav 79%, mitte-eestlastest ainult 23%. Venekeelne meedia ei ole sellest projektist kaugeltki nii aktiivselt kirjutanud kui eestikeelne.
Andes hinnangut Welcome To Estonia märgile leidis 50% vastanutest, et see märk sobiks kasutamiseks Eestit tutvustavatel materjalidel, 40% pidas seda ebasobivaks ja 10% ei omanud selles osas arvamust. Positiivsemalt hindasid märki nooremad inimesed ja mitte-eestlased.
Andmete allikaks on Emori poolt mai keskel läbi viidud uuring, mille käigus küsitleti 500 Eesti elanikku vanuses 15-74 eluaastat. Uuring viidi läbi Emori initsiatiivil, mitte ühegi konkreetse tellija tellimusel.
Seotud lood

11% intressimäär ja kord kvartalis väljamakse: võlakirju saab märkida kuni 22. maini