Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Soodne töökeskkond on tähtsam kui palganumber

    Heast palgast üksi ei piisa, et värvata endale häid ja lojaalseid töötajaid. Keskkond, kus oma igapäevast tööd teha, ning suhted kolleegidega võivad osutuda määravamaks, kui esmapilgul arvatagi osatakse.
    Selletõttu tuleks motivatsioonile kui tervele süsteemile omistada piisavalt tähelepanu ja rahulolematuse ilmnemisel teha kõik endast oleneva, et õhkkond muuta taas turvaliseks. Motivatsioonile on viimaste aastakümnete juhtimisteooriates omistatud üha enam tähelepanu seoses asjaoluga, et on hakatud mõistma, kui tähtis on inimtegur iseenesest.
    Läbi aegade on motivatsiooni püütud defineerida mitmeti, kuid käsitluse teeb keeruliseks asjaolu, et tegemist on meile nähtamatu protsessi ja teguritega, mille mõju võib vaid aimata, mitte silmaga näha. Kui töötajad seavad endale eesmärgid, mida nad püüavad saavutada, siis motivaatorid oleksid vahendid (palk, soodustused, tunnustus), mida ettevõte oma töötajate vajaduste rahuldamiseks saab rakendada.
    Arvestades aga töötajate vajadustele vastavate eesmärkide mitmekesisust, peab motivatsioonisüsteem tagama võimalused nende saavutamiseks mitte ainult palga, vaid ka soodsate inimsuhete, töötingimuste, töö sisu jms näol.
    Ühegi ettevõtte motivatsioonisüsteem ei saa kunagi lõplikult valmis, sest tegemist on dünaamilise nähtusega, mis on pidevas muutumises tänu sellele, et indiviidide motiivid aja jooksul muutuvad mitmesuguste tegurite, nagu vanus, haridus jms, toimel.
    Kõige üldisemalt võib motivatsioonisüsteemina vaadelda keskkonda, milles töötamiseks vajalikud tingimused on täidetud ning seeläbi ka töötajate vajadused rahuldatud.
    Seega eeldab nimetatud süsteem ettevõttes teatud vahendite olemasolu, millega töötajate tööaktiivsust mõjutada. Süsteem töötatakse välja iga asutuse strateegiast lähtuvalt. Et mainitud vahendite mõju oleks võimalik ka hinnata, on neid püütud liigitada.
    Motivaatoreid võib jagada mitmeti, näiteks kollektiivseteks (motivaator peaks ühtmoodi mõjusalt toimima tervele kollektiivile) ja individuaalseteks (inimese individuaalsetele vajadustele lähenedes).
    Palju kasutust on leidnud motivaatorite jaotus sisemisteks ja välisteks. Sisemised motivaatorid on seotud eelkõige psühholoogilise tasuga (on võimalus rakendada oma võimeid ning olla tunnustatud) ning välised motivaatorid on seotud käegakatsutava tasuga, milleks on palk, turvalisus ja töötingimused.
    Motivatsioonisüsteemid baseeruvadki peamiselt välistel motivaatoritel. Ühe võimaliku variandina võib välja pakkuda joonisel kujutatud motivatsioonisüsteemi, kus kaalukama osa moodustavad positiivsed tegurid. See on ka igati loogiline, sest aeg, kus tööd tehti vaid hirmust kupja ees, peaks tänaseks küll möödas olema.
    Hoolimata asjaolust, et üha rohkem rõhutatakse töötajate sisemise motiveerituse tõusu, ei saa paljude inimeste puhul siiski unustada elementaarsete materiaalsete vajaduste rahuldamise osatähtsust. Tihti antakse ettevõttele esmane hinnang just seal makstava töötasu järgi.
    Vältimaks aga töötajate võimalikku rahulolematust madala palga pärast, peaks iga ettevõtte juhtkond ise hea seisma selle eest, et töötajad mõistaksid, millest nende töötasu koosneb. Kaudselt arvestatakse ju palga hulka lisaks rahalistele maksetele ka personali heaks tehtud kulutused ? nii premeerimisele, ergutamisele, koolitusele kui ka lisasoodustustele kulunud summad.
    Sellest üksi on vähe, kui juhtkond seda teab. Hoopis tähtsam on, et töötajad seda mõistaksid ja kõike päris iseenesestmõistetavana ei võtaks. Olulist osa etendab siin aga info liikumine, millest suurel määral oleneb ettevõtte sisekliima ja mille toel ka paljud teised mittemateriaalsed ja esmapilgul hoomamatud tegurid toimivad.
    Autor: Kai Põldvee-Mürk
  • Hetkel kuum

Portfellihaldus 20 aastat investeerimiskogemust

Olulisemad lood

Suursaadik: Soome idapiiril avaldus Moskva ootuspärane jõhker künism
Soome valitsus proovis tasapisi üha tugevneva ränderünde tingimustes leida tasakaalu riikliku julgeoleku ja rahvusvahelise õiguse vahel, kirjutab Eesti suursaadik Soomes Sven Sakkov.
Soome valitsus proovis tasapisi üha tugevneva ränderünde tingimustes leida tasakaalu riikliku julgeoleku ja rahvusvahelise õiguse vahel, kirjutab Eesti suursaadik Soomes Sven Sakkov.
USA aktsiad alustasid uut börsinädalat langusega
Ühendriikide peamised börsiindeksid taandusid esmaspäeval, mis analüütikute hinnangul on hingetõmbepaus pärast novembri võimsat rallit.
Ühendriikide peamised börsiindeksid taandusid esmaspäeval, mis analüütikute hinnangul on hingetõmbepaus pärast novembri võimsat rallit.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
VIDEO: kuidas karjääri tipus olles uuesti nullist alustada
Pärast profikarjääri lõppu on tipprattur Tanel Kangert keskendunud oma rattapoele. Aga kuidas aru saada, millal on õige aeg ühe tippkarjääriga otsad kokku tõmmata ja uueks eluks fookus paika saada?
Pärast profikarjääri lõppu on tipprattur Tanel Kangert keskendunud oma rattapoele. Aga kuidas aru saada, millal on õige aeg ühe tippkarjääriga otsad kokku tõmmata ja uueks eluks fookus paika saada?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
VIDEO: kuidas karjääri tipus olles uuesti nullist alustada
Pärast profikarjääri lõppu on tipprattur Tanel Kangert keskendunud oma rattapoele. Aga kuidas aru saada, millal on õige aeg ühe tippkarjääriga otsad kokku tõmmata ja uueks eluks fookus paika saada?
Pärast profikarjääri lõppu on tipprattur Tanel Kangert keskendunud oma rattapoele. Aga kuidas aru saada, millal on õige aeg ühe tippkarjääriga otsad kokku tõmmata ja uueks eluks fookus paika saada?
Edukas tiimijuht räägib inimestega ja kaasab neid pidevalt
Fujitsu Persona tooteomanik ja meeskonnajuht Sirli Vaher ning NICO Eesti ärijuht Siim Palumets jagavad oma kogemust Fujitsust kui tööandjast. Kuidas hoida erinevaid tiimiliikmeid ühtsena ning kuidas eristub värbamine IKT sektorisse teistest valdkondadest?
Fujitsu Persona tooteomanik ja meeskonnajuht Sirli Vaher ning NICO Eesti ärijuht Siim Palumets jagavad oma kogemust Fujitsust kui tööandjast. Kuidas hoida erinevaid tiimiliikmeid ühtsena ning kuidas eristub värbamine IKT sektorisse teistest valdkondadest?
Suurfirmade tippjuhid jätkusuutlikkusest: iPhone’i äraviskamine pole lahendus, pikaajaline strateegia on
IPhone’i prügikasti viskamine ja kartulikrõpsudest loobumine pole kliimaprobleemi pikaajaline lahendus, vaid ettevõtted peavad tegema iga toote ja teenuse puhul samm-sammult jätkusuutlikumaid otsuseid, rääkisid välismaiste firmade tippjuhid Tasakaalus majanduse foorumil “Elevant toas”.
IPhone’i prügikasti viskamine ja kartulikrõpsudest loobumine pole kliimaprobleemi pikaajaline lahendus, vaid ettevõtted peavad tegema iga toote ja teenuse puhul samm-sammult jätkusuutlikumaid otsuseid, rääkisid välismaiste firmade tippjuhid Tasakaalus majanduse foorumil “Elevant toas”.
Osta "katkine" aken: Tesla teeb kunagise fopaa rahaks
Tesla müüb 55 dollari eest Cybertrucki aknakleepsu, mis jätab mulje, nagu oleks neljarattalise aken katki, vahendab CNN.
Tesla müüb 55 dollari eest Cybertrucki aknakleepsu, mis jätab mulje, nagu oleks neljarattalise aken katki, vahendab CNN.
Konfliktne Tartu arendaja vihastas järgmised koduostjad välja “Miks ma maksan pangalaenu pooliku asja eest?”
Tartu uusarenduses on tööd venima jäänud ning ostjate kannatus katkemas. Maksuvõlgades ja töötajatega vaidlev arendaja süüdistab intriige kiskuvaid kliente, kes ei taha mõista ettevõtja rasket olukorda ja tehtud pingutusi.
Tartu uusarenduses on tööd venima jäänud ning ostjate kannatus katkemas. Maksuvõlgades ja töötajatega vaidlev arendaja süüdistab intriige kiskuvaid kliente, kes ei taha mõista ettevõtja rasket olukorda ja tehtud pingutusi.
Järjekordne löök arstikeskustele: patsiendid ei vasta mobiiltelefonile
Niigi ülekoormatud arstide ja õdede koormust suurendab üha kasvav trend: eelkõige noored patsiendid ei vasta enam mobiiltelefonile.
Niigi ülekoormatud arstide ja õdede koormust suurendab üha kasvav trend: eelkõige noored patsiendid ei vasta enam mobiiltelefonile.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.