Poolt tuhandet Haljala ja selle ümbruse tavatelefoniomanikku ähvardab taas muust maailmast äralõikamine.
Sealne telefonioperaatorfirma OÜ Eleks Telefon teatas klientidele tegevuse lõpetamisest 15. juunist, kirjutab Virumaa Teataja.
?Kujutage endale ette, missugusesse seisu meie siin Haljalas oleme jäänud,? oli sealne tavatelefoni omanik Helje Kiisk äärmiselt pahane.
Ta rääkis, et helistas Eesti Telefoni kliendinumbril 165, sest kõnede eest on viimasel ajal makstud neile. Sealt vastati, et Eesti Telefoniga liitumiseks tuleb mul edaspidi maksta 824 krooni. Omal ajal Tallinnast Haljalasse tulles tasus ta siinsele firmale viissada krooni. Nüüd on uus summa kukil, see on ju maainimese jaoks suur raha. Firmad kaklevad omavahel, mis kliendist saab, ei huvita kedagi.
OÜ Eleks Telefon juht Jaan Meerits ütles, et tal pole midagi olulist lisada sellele, mida nad on oma klientidele teatanud. Sidumislepingu tingimused Eesti Telefoniga on niisugused, et ta ei näe väiksel telefonioperaatorfirmal tulevikku. Tegevuse lõpetamise aluseks on sideameti ettekirjutis, mille täitmist ta ei pea võimalikuks. Seadus on väikse vastu.
?Lõpliku otsuse teeme täna, (s.o reede - toim.) õhtuks kella 18ks, tegevuse lõpetame 15. juunil kell 24. Klientidele jääb võimalus helistada hädaabinumbritel 110 ja 112,? seletas ta.
Haljala vallavanem Jüri Sikkut nimetas kogu seda lugu kurvaks, ebaeetiliseks ja arvas, et kuigi OÜ Eleks Telefon teavitas oma kliente viis päeva ette, jääb sellest väheseks.