• OMX Baltic−0,22%307,38
  • OMX Riga−0,48%871,29
  • OMX Tallinn0,28%2 052,28
  • OMX Vilnius−0,33%1 207,15
  • S&P 500−0,67%5 802,82
  • DOW 30−0,61%41 603,07
  • Nasdaq −1%18 737,21
  • FTSE 100−0,24%8 717,97
  • Nikkei 2250,47%37 160,47
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,2
  • OMX Baltic−0,22%307,38
  • OMX Riga−0,48%871,29
  • OMX Tallinn0,28%2 052,28
  • OMX Vilnius−0,33%1 207,15
  • S&P 500−0,67%5 802,82
  • DOW 30−0,61%41 603,07
  • Nasdaq −1%18 737,21
  • FTSE 100−0,24%8 717,97
  • Nikkei 2250,47%37 160,47
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,2
  • 28.06.02, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Enamik firmasid oma kodulehega rahul

Iga-aastase uuringu käigus küsitleti veidi üle 100 juhuvalimi alusel valitud ja erinevaid tegevusalasid esindavat juriidilist isikut üle Eesti.
Sarnaselt eelmise aastaga uuriti ka sel aastal ettevõtete internetiväljundiga seotud küsimusi.
Kõikidest vastanutest oli kodulehekülg olemas 53 protsendil ning valmimisel oli leht 7 protsendil küsitletutest.
94 protsenti firmadest, kellel veel kodulehekülge loodud ei ole, ei planeeri seda ka lähitulevikus teha.
Väga suurel osal lehekülje omanikest (92 protsenti) oli lehekülje loomise eesmärk info levitamine ning sama eesmärk oli ka 83 protsendil firmadest, kellel oli lehekülg uuringu läbiviimise ajal veel valmistamisel.
Tervelt 57 protsenti küsitletud kodulehekülgede omanikest on leidnud endale kodulehekülje valmistaja tuttavate kaudu. See on üllatavalt suur hulk.
Koguni 34 protsendil hetkel loomisel olevate kodulehekülgede puhul oli selle valmistajaks firma enda töötaja ning veerandil juhtudest oli valmistaja leitud tuttavate kaudu. Ülejäänud valmistaja leidmise viise oli juba mitu korda vähem mainitud.
Märkimisväärne on siinkohal üldine rahulolu kodulehekülje valmistajatega. Isegi 84 protsenti küsitletutest oli oma koduleheküljega rahul. Samuti hinnati äärmiselt kõrgelt klienditeeninduse kvaliteeti, millega oli rahul 82 protsenti vastanutest. Kõrge oli ka tähtaegadest ja eelarvetest kinnipidamise protsent, mis oli vastajate hinnangul 88 protsenti ning 96 protsenti.
Võrreldes 2001. aastaga on ettevõtetepoolne rahulolu kasv kõikides eelpool toodud näitajates olnud hüppeliselt suur.
Pooled lehekülgede omanikest olid koduleheküljele loonud ka tellimuste edastamise võimaluse. See näitab seda, et interneti kodulehekülgi ei tehta enam ainult rangelt firma tutvustamiseks, vaid kasutatakse ära ka kõiki muid lahendusi, et pakkuda oma praegustele ja tulevastele klientidele võimalust ettevõttega mugavamalt suhelda või tooteid-teenuseid tarbida.
Tulemustest on näha, et pakutavad tellimisvõimalused on kodulehekülgedel ennast ka õigustanud, sest tervelt 58 protsenti kodulehekülge omavatest ettevõtetest on pärast selle valmimist täheldanud müügikäibe suurenemist.
Kokkuvõtvalt oli ligi 70 protsenti ettevõtetest oma interneti koduleheküljega rahul ning 60 protsenti ei sooviks lehekülje juures midagi muuta või sellele midagi lisada.
Üpris kõrgest rahulolu määrast tulenevalt võib ka järeldada, et ettevõtted on võimalikke interneti pakutavaid võimalusi üha rohkem teadvustamas.
Samuti on järjest aktiivsemalt on uusi lahendusi välja pakkumas ka veebivalmistajad, kellega ettevõtjad on küsitluse tulemusi vaadates üsna rahul olnud.
Autor: Mikk Mere

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele