• OMX Baltic−0,21%302,2
  • OMX Riga0,01%869,95
  • OMX Tallinn−0,08%1 985,24
  • OMX Vilnius0,84%1 207,65
  • S&P 5003,26%5 844,19
  • DOW 302,81%42 410,1
  • Nasdaq 4,35%18 708,34
  • FTSE 100−0,01%8 603,72
  • Nikkei 2251,43%38 183,26
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,45
  • OMX Baltic−0,21%302,2
  • OMX Riga0,01%869,95
  • OMX Tallinn−0,08%1 985,24
  • OMX Vilnius0,84%1 207,65
  • S&P 5003,26%5 844,19
  • DOW 302,81%42 410,1
  • Nasdaq 4,35%18 708,34
  • FTSE 100−0,01%8 603,72
  • Nikkei 2251,43%38 183,26
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,45
  • 02.08.02, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Coca-Cola uus juht hakkab Eestis tootmist laiendama

Timisoara Rumeenia Coca-Cola Company villijatehases lihtsa müügimehena alustanud ja kolm viimast aastat Coca-Cola Nigeeria villimiskompaniid juhtinud Dan Nistor (37) juhib alates juunist tähtajatu töölepinguga Coca-Cola Company (CCHBC) Balti regiooni. Koos naise ja kahe lapsega elab ta nüüd Viimsi poolsaarel, sest Coca-Cola HBC Balti peakorter on alates 1. jaanuarist Tallinnas.
Miks eelmine juht lahkus?
Walter White läks pensionile. Ta oli juba 68aastane.
Mis muutub ja mis ees ootab?
Jätkame Walteri alustatut. Võib-olla paljusid asju ei kiidetud heaks, aga kompanii tulemused näitavad, et ta tõi miinuselise ettevõtte suurde plussi.
Esimene punkt, mille ma välja toon, on fookus operatsioonidelt inimestele ümber suunata. Tuleb arendada inimesi, et nad oleksid võimelised juhtima kompanii operatsioone.
Meie eesmärk ei ole agressiivne areng, aga ikkagi üritame suurendada oma turuosa. Leian, et oma toodet tuleb teha tundega ja üritan Balti organisatsioonides tuua inimesed hingega töötegemise juurde.
Kuidas te seda teete?
Lõplikud treeninguprogrammid pannakse kokku järgmisel aastal. Töötajate koolituseelarve Baltimaade peale kasvab 15 000 USD-lt 150 000 USA dollarile (240 000 Eesti kroonilt 2,4 mln kroonile).
Selle aasta koolituseelarve on suurenenud võrreldes eelmise aastaga 100 protsenti, järgmisel aastal peab see veel suuremaks kasvama. Kompanii poliitika kohaselt võtavad kohalikud inimesed peagi juhtimise üle ja siis nad peavad selleks võimelised olema.
Kuulujutud räägivad, et plaanite Eestis jätkata ainult pakendamist ja tootmise mujale viia.
See on mõeldamatu! Me ei vii tootmist kusagile mujale! Nagu praegune Balti süsteem on üles töötatud, nii ka jääb.
Praegu toimub meil Eestis, Tallinnas tootmine kahel liinil. Veel on meil üks liin ka Leedus. Lätti on loodud ladu ja müügimeeskonnaruumid, seal liini ei ole. Lisaks Lätile ja Leedule on ka Eesti operatsioonidel oma juhtkond, aga peale selle on siin ka Balti peakorter.
Eesti Coca-Cola Jookide ASi kahjum 2000. aasta esimeses kolmes kvartalis oli 14 miljonit krooni.
Saan ainult öelda, et tulevik on positiivne. Arvan, et selle aasta kasum tuleb eelmise aasta omast suurem.
Eelmisel aastal ostis Coca-Cola ära Linnuse kalja. Mis plaanid sellega on?
Me üritame arendada Linnuse kalja edasi. Linnuse kaljal on Eesti turul päris hea turuosa, ca 50, ja me tahame seda säilitada, et tulevikus oleks see sama hea.
Viimasel ajal on trend tervislikele jookidele. Kuidas Coca-Cola sellesse suhtub, kuidas kavatsete kaasa liikuda?
Me juba liigume! Me tahame tarbijate maitsega kaasa minna. Äsja tõime turule vitamiinidega ja laimimaitselise BonAqua vee. Kuna meie jookide andmebaas on päris suur, siis oleme trendidega kursis ja palume tihti endale saata näidiseid uudisjookidest laias ilmas.
Me ei saa täpselt välja öelda, kas ja millal ja kuidas me praegu edasi tegutseme, aga hoiame küll kogu aeg kätt pulsil.
Järgmised plaanid, investeeringud?
Me tahame kindlasti rohkem investeerida Tallinna. Meil on kahte tüüpi investeeringuid. Minu jaoks on inimestesse investeerimine kõige olulisem. Enne ei juhtu midagi, kui õiged inimesed ei tööta õigesti.
Teiseks otsime me võimalusi teha investeeringuid kõikidesse Balti regioonidesse, kaasa arvatud Tallinn. Hetkel kaalume tõsiselt võimalusi investeerida Tallinna tehasesse.
Kui suured need numbrid on?
Arvestatavad numbrid miljoni USD (16 mln Eesti krooni) ulatuses. Kõigepealt tehakse tasuvusuuring, kas see tasub ennast ära. Kui otsus on jah, alustame tööga.
Millal võib kuulda uuringu tulemustest?
Kahe-kolme kuu pärast. Töötan praegu tasuvusuuringu kallal. Kõigepealt uurime turgu ja teeme müügiprognoose, kas tasub osta uus liin. Kui tasub, siis milline on võimalik tulu.
Praegu on meil Tallinnas kaks liini, me saame siin villida toodet mitmesuguse suurusega plastpudelitesse.
Kui kõik arvutused annavad positiivse tulemuse, siis tehakse positiivne investeerimisotsus.
Milline vahe on Coca-Cola HBC-l ja Coca-Cola Companyl?
Struktuur on jaotatud järgmiselt, et CC HBC ehk Hellenic Bottling Company on oma regioonis Coca-Cola Company toodete villija ja ühtlasi vastutab ta ka müügi ja transpordi eest. Kõrval on täiesti teine kompanii, mis tegeleb TCCC toodete marketingiga.
The Coca-Cola Company marketingifirmas Baltimaades, peakorteriga Eestis on üheksa töötajat, kes töötavad CC HBC Tallinna kontori kõrvalmajas.
Kuni selle aasta alguseni kuulus nii Eestis kui ka Lätis ja Leedus asuv tehas 100 TCCC-le, nüüd kuulub neile ca 24.
Mis summas ta need ära ostis?
Need numbrid on kahjuks konfidentsiaalsed.
Miks te ikka ei ole üks suur firma, vaid olete kaks nii erinevat ettevõtet?
Me ei ole eraldatud, me oleme süsteem ja töötame koos. Kompanii otsustas minna villijate süsteemile, sest see tundus palju kasumlikum tervele kompaniile.
Kuidas hindate praegu oma positsiooni Eesti turul?
Eesti on meie jaoks üks olulisemaid Balti regiooni osi. Aastane tarbimine elaniku kohta on kogu Baltimaadest kõige suurem, ka sellest võib järeldada, et see on kõige tähtsam turg. Minust pole seda ehk küll eriti viisakas öelda, aga praegusel hetkel oleme siin kaheldamatult karboniseerimata alkoholivabade karastusjookide turu liidrid.
___________________________________________
Coca-Cola HBC Baltikumi juht Dan Nistor lubas 16 miljonit krooni investeerida uude tootmisliini, konkurentide hinnangul läheb liin palju kulukamaks.
Tartu Õlletehase juhatuse esimees Tarmo Noop pidas plaanitavat investeeringut õigustatuks, seda enam, et Coca-Cola turustab toodangut ka Balti turule.
Kuid müügiliini pole tema andmeil võimalik miljoni dollari eest osta. ?Uus villimisliin maksab miinimum 30 miljonit krooni,? rääkis Noop. ?See high-speed liin, mida Coca-Cola kasutab, maksab aga 50 miljonit.? Tema hinnangul paneb Coca Cola selle summa pigem olemasolevate seadmete täiustamisse.
Noop rääkis, et Coca-Cola Eestist kaks korda väiksema Tartu Õlletehase eesmärk on igal aastal investeerida tehasesse 20 miljonit krooni, sel aastal investeeriti üle 50 miljoni krooni.
ASi Ösel Foods juhatuse esimees Kuldar Leis hindas Coca-Cola miljonidollarist investeerimisplaani reaalseks. ?See on loogiline investeering maailma suurima tootja poolt,? rääkis Leis. Tema hinnangul võib Coca-Cola turgu suurendada alternatiivsete jookide toel, nagu gaseerimata mahlajoogid või karastusjoogid.
Et Coca-Cola investeeriks Linnuse limonaadi tootmise laiendamisse, millega nad edukalt juunis turule tulid, pole Leisi hinnangul tõenäoline. ?Nende tootmine on nii universaalne, et ei pea uue liini jaoks investeerima,? märkis Leis.
Samuti ei näita sellesuvised Gruuvi limonaadi müüginumbrid, et Coca-Cola uus limonaad suurendaks oma turuosa Ösel Foodsi arvel.
Saku Õlletehase suhtekorraldusjuht Kristina Seimann ei soovinud Coca-Cola investeeringut kommenteerida, kuna õlleturu liidrina jäävad nende investeeringud karastusjookidest kõrvale. Saku Õlletehase hiljutise investeeringu suurus oli vaatide villimisliini koos markeerijaga ja käärlaagri mahutitesse 31,7 miljonit, purgivillimise liini täiustus koos multipakiseadmega 4 miljonit ja pudelivillimise seade 18,5 miljonit krooni.
Autor: Airi Ilisson

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele