• OMX Baltic−0,27%302,04
  • OMX Riga0,14%871,12
  • OMX Tallinn−0,12%1 986,77
  • OMX Vilnius0,65%1 205,48
  • S&P 5002,66%5 810,63
  • DOW 302,41%42 244,23
  • Nasdaq 3,46%18 548,92
  • FTSE 1000,55%8 601,71
  • Nikkei 2250,38%37 644,26
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,86
  • OMX Baltic−0,27%302,04
  • OMX Riga0,14%871,12
  • OMX Tallinn−0,12%1 986,77
  • OMX Vilnius0,65%1 205,48
  • S&P 5002,66%5 810,63
  • DOW 302,41%42 244,23
  • Nasdaq 3,46%18 548,92
  • FTSE 1000,55%8 601,71
  • Nikkei 2250,38%37 644,26
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,86
  • 21.08.02, 11:26
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

EMT alustab koostöös Connexiga Tartus m-pileti testimist

EMT alustas koos ühistranspordifirmaga Connex uudsel tehnoloogial põhineva m- pileti testimist Tartus.
Tartu Linnavalitsuse pressiteatest selgus, et lähiajal liituvad projektiga ka Hansapank ja Ühispank.
Uudne piletilahendus põhineb kahel komponendil: GSM-mobiiltelefonil ja elektronkaardil.
Mobiiltelefonilt lühinumbrile helistamisel aktiveeritakse kas tunni-, päeva- või kuupilet ning saadetakse vastu pileti ostu kinnitav SMS. Telefoninumbriga seotud elektron- ehk RFID-kaardi abil saavad kontrolörid sõitja m-pileti kehtivust kiiresti ja mugavalt kontrollida.
Lahenduse teeb paindlikuks asjaolu, et kui elektronkaarti ei ole, saab m-pileti teenust kasutada ka praegu Tallinnas testitava nn SMS-pileti kujul. Erinevuseks on vaid see, et sõiduõiguse saamiseks ei pea saatma SMS-i, vaid piisab helistamisest lühinumbrile. See on SMS-ist odavam ja kasutajale lihtsam variant.
'Elektronkaardi lisamine m-piletile avardab süsteemi võimalusi ning muudab selle mugavamaks ja turvalisemaks,' ütles EMT arendus- ja tehnoloogiadirektor Tõnu Grünberg. 'Elektronkaart välistab näiteks SMS-pileti puhul palju diskussioone tekitanud vajaduse võtta pileti kontrollimiseks ühistranspordis välja oma mobiiltelefon ning sellega end võimalike taskuvaraste huviorbiiti seada.'
Elektronkaardi puhul ei toimu piletikontroll visuaalsel teel mobiiltelefoni ekraanilt nagu SMS pileti puhul, vaid elektroonselt, mis muudab kontrollimise nii kliendile kui kontrollijale kiiremaks, mugavamaks ja turvalisemaks.
Sõitja esitab oma elektronkaardi, hoides seda kontrollija terminali läheduses, andmed edastatakse GPRS-i vahendusel teenuse serverisse ja vastus pileti kehtivusest kuvatakse kontrolöri seadmel.
Kogu protsessi kestus võtab aega ca paar sekundit.
Tartu abilinnapea Aksel Kivi mainis, et võrreldes Tallinnas kasutatava lahendusega on Tartu m-pilet parem, sest erinevalt SMS-st on mobiililt lühinumbrile helistamine tasuta. 'Tartu on viimased paar aastat olnud Eesti ühistranspordis teenäitajaks. Selle tõestuseseks on bussifirma Connex, kellega meil on pikaajaline liiniveoleping. Ja Connexil endal on olemas tugev omanik. Me oleme keskendunud kvaliteedile ühistranspordis.'

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele