Tallinna Maailmakaubanduskeskuse ASi poolt renditavate ruumide suurus algab 10 ruutmeetrist ning hinnaga alates 100 kr/m2. Rendihind sõltub pinna suurusest, asukohast, seisukorrast ja lisateenuste võimalusest. Kliendi soovil on võimalik rendiperiood alates ühest nädalast. Kuid reeglina on rendiperiood 3aastane.
Tallinna Maailmakaubanduskeskus rendib kontoripindu ilma ja koos äripaketiga. Äripakett sisaldab elektrit, kütet ja prügivedu. Ajutisse kontorisse saab paigaldada mööbli, telefoni koos numbriga, faksiaparaadi, tellida ruumide valve, koristamise, postkastiteenuse, koopiamasina kasutamise võimaluse ja kohvi koos igahommikuste ajalehtedega.
Tallinna Maailmakaubanduskeskuse ASi info- ja äriteenuste müügijuhi Margot Roose sõnul pakutakse kontori rentimise teenust, kuna selle järele on nõudlust. ?Kliendi huvides on leida vajadustele vastav pind võimalikult optimaalse hinnaga ning kõigi vajalike lisateenustega,? lisas Roose. Tallinna Maailmakaubanduskeskuse maja nõupidamisruume saab rentnik kasutada soodushindadega või isegi tasuta.
Tallinna kesklinnas sadama läheduses asuv Tallinna Maailmakaubanduskeskus on ümber ehitatud endise elektroonikatehase Punane RET hoonetest. Maja rentnikud on väike- ja keskmised ettevõtted, nii Eesti kui ka välisfirmad ja rahvusvaheliste firmade Eesti filiaalid.
Koos kontoripinna rentimisega pakutakse ka sekretäri, kes tegeleb teksti trükkimise, infoliikluse ja muude erialaste töödega.
Analoogset ajutise pinna rentimise teenust pakub ka OÜ Sekretärikeskus. Siiski täpsustab Sekretärikeskuse OÜ tegevdirektor Marvi Meriniit, et nad ei tegele mitte kontoriruumide, vaid töökohtade rentimisega. ?Teenus seisneb selles, et ettevõtja, kellel pole otstarbekas rentida omale büroopinda, saab meie kontoris kasutada sisustatud töökohta vastavalt oma vajadustele, kas või ainult pool tundi päevas,? tutvustab Meriniit.
Ta nendib, et selle teenuse kasutamisele turul suurt tungi pole, rohkem on see populaarne püsiklientide hulgas, kes kasutavad töökohti keskmiselt 2?3 korda nädalas kahe tunni jooksul. ?Vähest huvi teenuse vastu võiks ehk muu hulgas seletada ka sellega, et Eesti väikeettevõtjad, kellele see teenus on suunatud, eelistavad pigem töötada kodus, kui tulla mõneks tunniks tööle. Samuti soovitakse kulude kokkuhoidu põhjuseks tuues pigem ise asjaajamise, kirjade kirjutamise jms tegeleda,? põhjendab Meriniit.
Töökoha kasutamise saab siduda ka sekretäriteenustega kliendile sobivas vormis ja mahus. Teisisõnu võib lasta koostada kirju, helistada, trükkida tekste, vastata telefonikõnedele jne ehk omada sekretäri, ilma et peaks teda palgale võtma. Sel juhul teenindab sekretär klienti Sekretärikeskuse OÜ kontoris.
Võimalik on kasutada ka asendussekretäre, kes tulevad firmasse kohale. Sellist teenust tellivad firmad juhuks, kui sekretär läheb koolitusele, puhkusele, kui vajatakse abitööjõudu jne.
Autor: Lauri Levo