• OMX Baltic−0,22%307,38
  • OMX Riga−0,48%871,29
  • OMX Tallinn0,28%2 052,28
  • OMX Vilnius−0,33%1 207,15
  • S&P 500−0,67%5 802,82
  • DOW 30−0,61%41 603,07
  • Nasdaq −1%18 737,21
  • FTSE 100−0,24%8 717,97
  • Nikkei 2250,47%37 160,47
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,2
  • OMX Baltic−0,22%307,38
  • OMX Riga−0,48%871,29
  • OMX Tallinn0,28%2 052,28
  • OMX Vilnius−0,33%1 207,15
  • S&P 500−0,67%5 802,82
  • DOW 30−0,61%41 603,07
  • Nasdaq −1%18 737,21
  • FTSE 100−0,24%8 717,97
  • Nikkei 2250,47%37 160,47
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,2
  • 16.09.02, 14:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vene seadusandjad viisid õlletootjad ?okiseisundisse

Reedel võttis Venemaa Riigiduuma ootamatult teisel lugemisel vastu seaduse, mis piirab õllereklaami, kirjutab Vedomosti.
Õlletootjad ja reklaamitegijad on ?okis, rahvasaadikute otsust nimetatakse otsesõnu lolluseks ja kange alkoholi tootjate lobbitöö tulemuseks.
Õllereklaami ei tohi nüüd enam teha ühiskondlike ja poliitiliste tegelaste, samuti tuntud näitlejate, kultuuritegelaste ja sportlaste nimel;
see ei tohi tekitada tunnet, et õlle tarbimine viib füüsilise ja emotsionaalse seisukorra paranemisele;ei tohi tekitada tunnet, et õlle joomine on üks paremaid janukustutamise meetodeid;ei tohi kasutada otseseid väiteid nagu oleks õlu organismile kahjutu, samuti ei tohi reklaam sisaldada informatsiooni joogi kasulikkusest;ei tohi kasutada inimeste ja loomade kujusid, mis peaks kõrgendama joogi ligitõmbavust;ei tohi orienteerida joogi tarbimise suurendamisele;ei tohi olla orienteeritud alaealistele.
Samuti võeti Riigiduumas otsekohe vastu nö saalist tulnud ettepanek keelata õllereklaam tipptundidel kella 17.00-22.00 vahel.
Turu-uuringuagentuuri RPRG andmetel kulutati selle aasta 8 kuuga õllereklaamiks 74 mln dollarit, millest tipptundidele läks 33 mln dollarit. RPRG peadirektori Andrei Fedotovi arvates jääb õllereklaami keelamise tulemusel tipptundidel telekanalitel saamata 10-15 mln dollarit.
Venemaa valitsusaparaadi ülema asetäitja Aleksei Volin nimetas otsust mitte karmiks, vaid idiootlikuks ja avaldas lootsut, et seadusandjad mõtlevad ümber ja võtavad oma otsuse ise tagasi.
Vastuhääletajatest ütles Riigiduuma majanduspoliitika komitee juht Grigori Tomt?in, et seadus saab president Putinilt paratamatult veto.
<#Vedomosti=http://www.vedomosti.ru/stories/2002/09/16-56-02.html>

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele