Reedel võttis Venemaa Riigiduuma ootamatult teisel lugemisel vastu seaduse, mis piirab õllereklaami, kirjutab Vedomosti.
Õlletootjad ja reklaamitegijad on ?okis, rahvasaadikute otsust nimetatakse otsesõnu lolluseks ja kange alkoholi tootjate lobbitöö tulemuseks.
Õllereklaami ei tohi nüüd enam teha ühiskondlike ja poliitiliste tegelaste, samuti tuntud näitlejate, kultuuritegelaste ja sportlaste nimel;
see ei tohi tekitada tunnet, et õlle tarbimine viib füüsilise ja emotsionaalse seisukorra paranemisele;ei tohi tekitada tunnet, et õlle joomine on üks paremaid janukustutamise meetodeid;ei tohi kasutada otseseid väiteid nagu oleks õlu organismile kahjutu, samuti ei tohi reklaam sisaldada informatsiooni joogi kasulikkusest;ei tohi kasutada inimeste ja loomade kujusid, mis peaks kõrgendama joogi ligitõmbavust;ei tohi orienteerida joogi tarbimise suurendamisele;ei tohi olla orienteeritud alaealistele.
Samuti võeti Riigiduumas otsekohe vastu nö saalist tulnud ettepanek keelata õllereklaam tipptundidel kella 17.00-22.00 vahel.
Turu-uuringuagentuuri RPRG andmetel kulutati selle aasta 8 kuuga õllereklaamiks 74 mln dollarit, millest tipptundidele läks 33 mln dollarit. RPRG peadirektori Andrei Fedotovi arvates jääb õllereklaami keelamise tulemusel tipptundidel telekanalitel saamata 10-15 mln dollarit.
Venemaa valitsusaparaadi ülema asetäitja Aleksei Volin nimetas otsust mitte karmiks, vaid idiootlikuks ja avaldas lootsut, et seadusandjad mõtlevad ümber ja võtavad oma otsuse ise tagasi.
Vastuhääletajatest ütles Riigiduuma majanduspoliitika komitee juht Grigori Tomt?in, et seadus saab president Putinilt paratamatult veto.
<#Vedomosti=http://www.vedomosti.ru/stories/2002/09/16-56-02.html>
Seotud lood

5% aastaintress ja kord kvartalis intressimakse: võlakirju saab märkida kuni 30. maini