• OMX Baltic−0,22%307,38
  • OMX Riga−0,48%871,29
  • OMX Tallinn0,28%2 052,28
  • OMX Vilnius−0,33%1 207,15
  • S&P 500−0,67%5 802,82
  • DOW 30−0,61%41 603,07
  • Nasdaq −1%18 737,21
  • FTSE 100−0,24%8 717,97
  • Nikkei 2250,47%37 160,47
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,2
  • OMX Baltic−0,22%307,38
  • OMX Riga−0,48%871,29
  • OMX Tallinn0,28%2 052,28
  • OMX Vilnius−0,33%1 207,15
  • S&P 500−0,67%5 802,82
  • DOW 30−0,61%41 603,07
  • Nasdaq −1%18 737,21
  • FTSE 100−0,24%8 717,97
  • Nikkei 2250,47%37 160,47
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,2
  • 26.09.02, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kas ametnik või linn?

Tallinna selle aasta üheks märksõnaks on läbimurre. Seda just teedeehituse kohalt. On saanud valmis taas üks lõik Tallinna?Tartu maanteest, korrastatud Pärnu-poolset suunda ning oktoobris avatakse liikluseks Tartu maantee läbimurre. Liiklemine muutub lihtsamaks ja mugavamaks, selles ei kahtle keegi.
Ent üks pudelikael ? Ülemiste ristmik ? teeb jätkuvalt muret. Tartu maanteelt võib küll Kaubamaja taha ja uude city?sse saada kiiremini, kuid Järvevana tee ja Peterburi maantee ühendus on seevastu allpool igasugust arvestust. Ja mis saab veel siis, kui uksed avab uus kaubakeskus Ülemistel? See toob Ülemistele juurde veelgi rohkem sõidukeid, alates kaubanduskeskuse uutest klientidest, lõpetades keskust teenindavate kaubaautodega. Nii võib muutuda ka seni suhteliselt valutult kulgenud Tartu maantee läbilaskevõime, rääkimata pikenevatest sabadest Järvevana teel ja Peterburi maanteel. Logistikute väidetes, mis Tartu maanteele suuri ummikuid ennustavad, on raske kahelda.
Seda kummalisem on, et rohkem kostavad rahva kõrvu jutud Haabersti ristmiku ümberehitusest, hirmkalli tunneli vajadusest. Tõsi ta on, üha laienev infrastruktuur eeldab Haabersti ristmiku läbilaskevõime suurendamist tulevikus, kuid vähemalt hetkel ei ole seal veel midagi katastroofilist lahti. Juurde joonistatud sõiduread on ringristmiku läbilaskevõimet parandanud ja selliseid ummikuid, nagu kohtab reede õhtuti Järvevana teel või igal hommikul Peterburi teel, ei näe Paldiski maanteel mitte kunagi.
Äripäev leiab, et Haabersti linnaosa ringi renoveerimisega võib veel pisut oodata ja suunata ressursid Ülemiste ristmikule. Tegemist on kogu Tallinna transpordi ühe olulisema tuiksoonega, kust liiguvad läbi mitte ainult uutesse elamurajoonidesse sisse seadnud jõukad linnakodanikud, vaid ka väga suured kaubavood. Haabersti ristmik on aga just rohkem uute elamurajoonide asukatele tööle ja koju käimise ristmik.
Linn peaks panema paika prioriteedid. Vägisi jääb mulje, et tähtsamaks peetakse mugava kojusõidu loomist Tiskre elanikele kui ummikute kõrvaldamist Peterburi ja Järvevana teelt. Kui lisada siia juurde lennujaam, logistikakeskus Jüris ja arenevad elamurajoonid Tartu maantee ümbruses, siis võib juba rääkida mitte lihtsalt prioriteedist, vaid suisa karjuvast vajadusest.
Ristmiku probleemsust isegi ilma rajatava kaubakeskuseta on tunnistanud ka säästva arengu ja planeerimise ameti liiklusosakonna juhataja Mati Songissepp, kuid tundub, et ülejäänud linnaisad pole seda kuigi tõsiselt võtnud. Ka oli maanteeamet linna poolt kinnitatud detailplaneeringu vastu. Tartu maantee ristmik on oma läbilaskevõime ammendanud ja kiiresti tuleb midagi ette võtta. Muidu hakkame ristmikku ehitama siis, kui autode järjekord juba tõepoolest Vaidani ulatub ja ehituse ajaks saba Koseni venitab.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele