Kagu ja Tartu tolliinspektuuri piirkonda jõudnud Eesti Raudtee vagunitsisternidest on tänavu varastatud ligi sada tonni kütust.
Tolli hinnangul vastutab kütuse kadumise eest Eesti Raudtee. Ainuüksi tänavu on Kagu ja Tartu tolliinspektuuride territooriumil avastatud ligi saja tonni Eesti Raudteel veetud kütuse kadumine, kirjutas Postimees.
Sellise koguse vargusega läheb riigikassast mööda 300 000 - 400 000 krooni aktsiisi- ja käibemaksu. Mullu jäi riigikassa Eesti Raudtee kütusekadude tõttu ilma miljonitest kroonidest maksurahast.
Kusagil Koidula või Narva piiripunkti ja Kärknas asuva kütuseterminali vahel rong peatub, vaguni õhutusklapi kaudu lükatakse sisse voolik ning vooliku kaudu hakkab voolama tonnide kaupa bensiini või diislit lähedalseisvasse tsisternveokisse.
Pärast lühiajalist protseduuri lähevad rong ja veok kumbki oma teed. Kütus läheb mustale turule ning riik jääb ilma kümnetest tuhandetest kroonidest aktsiisi- ja käibemaksust.
Tartu tolliinspektuuri tolliteenuse talituse vaneminspektori Andrus Keerbergi ning inspektuuri juhataja Üllar Reino kinnitusel seisab kütusevarguste taga sisseõlitatud süsteem.
Tolliameti juristi Jaak Siimu kinnitusel tegi tolliamet kütuse kadumisest tingitud ettekirjutusi Eesti Raudteele ka varem, aga raudtee hakkas neid vaidlustama alates eelmise aasta märtsist. Seaduse järgi vastutab Eesti Raudtee veetava kauba säilimise eest. Eesti Raudtee ei ole aga varastatud kütuse pealt maksude maksmisest põrmugi huvitatud ning vaidlustas kohtus 18 tolliameti ettekirjutust.