• OMX Baltic0,32%300,97
  • OMX Riga0,26%895,3
  • OMX Tallinn0,23%2 073,4
  • OMX Vilnius0,61%1 209,83
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,36%8 791,39
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,92
  • OMX Baltic0,32%300,97
  • OMX Riga0,26%895,3
  • OMX Tallinn0,23%2 073,4
  • OMX Vilnius0,61%1 209,83
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,36%8 791,39
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,92
  • 02.10.02, 12:06
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Maret Maripuu: Mootorsõidukimaksu kaotamine toob inimesed Tallinna tagasi

Tänasel istungil kaalub linnavalitsus reformierakonna ettepanekut mootorsõidukimaks Tallinnas kaotada, mis tooks maksumaksjad pealinna tagasi.
Ettepaneku linnavalitsusele esitanud Tallinna linnavolikogu esimehe Maret Maripuu sõnul on see tallinlase seisukohalt ebaõige maks. ?Suures osas kasutavad Tallinna teid need, kes maksu ei maksa,? ütles Maripuu.
Mootorsõidukmaks kehtestati 1996. aastal eesmärgiga finantseerida teedeehitust. Igal aastal on linna eelarvesse mootorsõidukimaksust laekunud ca 30 mln krooni, sel aastal 36 mln. Teetöödele läheb tänavu aga 400 mln krooni. Maripuu sõnul pole seega mootorsõidukimaksu näol tegu märkimisväärse summaga, mis nüüd saamata jääks.
Hetkel on Tallinnas 100 000 füüsilise ja juriidilise isiku nimel olevat autot, kes maksavad Tallinnas mootorsõidukimaksu. ?Kui 300 krooni aastas on piisavalt suur summa selleks, et Tallinnast välja kolida, siis on ta piisavalt suur summa ka siia tagasi kolimiseks,? vastas Maripuu küsimusele, kas inimesed hakkavad 300kroonise mootorsõidukimaksu pärast pealinna tagasi kolima. ?Liisingfirmad on hakanud kolima ka juba linnapiirile selleks, et mootorsõidukimaksu mitte tasuda.?

Artikkel jätkub pärast reklaami

Paraku ei osanud Maripuu prognoosida, kui palju võiks maksumaksjaid Tallinnasse tagasi kolida. Linna kampaania käigus, kus kutsuti inimesi üles end elanike registrisse kandma, sai pealinn juurde 2000 elanikku.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele