Septembris veeti mööda raudteed 3,3 mln tonni kaupu, mis oli eelmise aasta septembrist 10,5 protsenti parem tulemus.
Eesti Raudtee üheksa kuu veomahuks kujunes esialgsete andmete kohaselt 31,2 mln tonni.
Võrreldes eelmise aastaga suurenesid veosed ligi 4,9 protsenti. Vedudest 76,5 protsendi ehk 23,9 mln tonni andsid Eesti Raudtee enda veod ja 7,3 mln tonni vedas kaubaveo-operaator LinkOil.
Eesti Raudtee veomaht on võrreldes eelmise aastaga suurenenud ligi 7 protsenti, LinkOili vedu aga vähenes 1,1 protsenti.
Üheksa kuu kaubaveomahust 71,5 protsenti ehk 22,3 mln tonni andsid naftasaadused, ületades eelmise aasta vedu enam kui 2,6 mln tonniga. Naftasaadusi veeti septembris 2,3 mln tonni ehk 9 protsenti rohkem.
2,3 mln tonni veomahust andis põlevkivivedu, vähenedes aastaga 44 protsenti. Samas septembrikuu veomaht (300 tuh tonni) oli ligi 23 protsenti rohkem kui eelmise aasta septembris.
Väetiste veomaht ületas üheksa kuuga samuti 2 mln tonni piiri ? kokku 2,1 mln tonni. Kasv eelmise aastaga võrreldes 31 protsenti. Septembrikuu veomaht oli 179 000 tonni, jäädes eelmisele aastale 13 protsendiga alla.
Teravilja veomaht jõudis üheksa kuuga kokku 1 mln tonnini, millest septembris veeti 150 tuhat tonni. Kokku on veomaht suurenenud ligi üheksa korda.
?Uute vedurite kasutuselevõtuga kaasnenud veovõimsuse tõus on lõpetanud seisakud ja rongide lahtilõhkumise meie piirijaamades ning kiirendanud kaupade kohaletoimetamise aega,? ütles Eesti Raudtee turundusdirektor Ain Kaljurand. ?See omakorda võimaldab meil rohkem ressursse suunata niisuguste tõusvate kaubagruppide teenindamisele nagu väetised ja vili,? lisas ta.
Veosekäive oli üheksa kuuga kokku 7,14 miljardit neto tonnkilomeetrit. Võrreldes eelmise aastaga suurenes veosekäive ligi 14 protsenti. Peamiselt tulenes see kohalike kaubavedude vähenemise ja nende asendumisest välisvedudega, mille marsruudid on ligi kolm korda pikemad.
Seotud lood

11% intressimäär ja kord kvartalis väljamakse: võlakirju saab märkida kuni 22. maini