• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sõjateemad Rahvusteatris

    Sõjaohu kasvades Iraagis on äärmiselt sobiv külastada Helsingis Soome Rahvusteatri sõjaõhtut, mille raames esitatakse kaks lühinäidendit ? Bertolt Brechti ?Palju raud maksab?? ja Fernando Arrabali ?Piknik?.
    Tavaliselt süüdistatakse Rahvusteatrit stagneerunud esituskavades ja keskmise publiku püüdmises, kuid sõjaõhtuga tõestab Rahvusteater, kas siis juhuslikult või mitte, et käib ajaga kaasas, kui mitte öelda ? lausa ajast ees.
    Brechti sõjalugu on pärit aastast 1938, kuid tundub äärmiselt kaasaegne. Loo peategelane härra Svensson üritab maailma probleemidest eemale hoida ja rauakange müües head raha kokku ajada. Kui ka vaatajaskond näidendi lõpupoole hakkab taipama, et tegemist on Rootsiga, kes üritab maailmasõja tingimustes teeselda sõltumatut, siis ei ole naerul otsa ega äärt.
    Iglesiase näidend viib aga vaatajad otse rindele. Rindele, kus inimesed arvavad, et nad on konfliktis kõrvaltvaatajaks.
    Rindel oleva pojaga tulevad piknikku pidama tema ema ja isa, kaks äärmiselt naiivset tegelast ? jant läheb kaugemale kui enamik absurdikoomika klassikalistest Monty Pythoni naljadest.
    Ja loomulikult, kui Brechti näidendi pöörlevate aktsiakursside maailmas hakkab taustalt kostma veel George W. Bushi hääl, mis põhjendab kellegi ründamise vältimatust, siis on kõigile vaatajatele selge, et teater astub ajaga ühte sammu.
    Autor: Tarmo Virki
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Urmas Villmann: parim reklaamikanal on Lasnamäe kanal
Telereklaami eest saab minna kööki võileiba tegema, digireklaami vastu aitab AdBlock, autos kõlavast tüütust raadioreklaamist päästab üks nupuvajutus. Aga välireklaami eest on raske põgeneda, kirjutab loovagentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht, partner ja juhatuse liige Urmas Villmann Äripäeva teemaveebis Bestmarketing.ee.
Telereklaami eest saab minna kööki võileiba tegema, digireklaami vastu aitab AdBlock, autos kõlavast tüütust raadioreklaamist päästab üks nupuvajutus. Aga välireklaami eest on raske põgeneda, kirjutab loovagentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht, partner ja juhatuse liige Urmas Villmann Äripäeva teemaveebis Bestmarketing.ee.
USA aktsia futuurid ennustavad tõusu jätkumist
Tänast päeva on USA suuremad aktsiaindeksite futuurid alustanud tõusuga ning USA suuremate aktsiaindeksite rekordid on kasvule viinud ka Aasia suuremad börsiindeksid
Tänast päeva on USA suuremad aktsiaindeksite futuurid alustanud tõusuga ning USA suuremate aktsiaindeksite rekordid on kasvule viinud ka Aasia suuremad börsiindeksid
Raadiohommikus: aina uusi turge vallutav Eesti pank
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis käsitletakse teemasid finantsmaailmast hambaravini.
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis käsitletakse teemasid finantsmaailmast hambaravini.
Majutusasutuste kogemused hullude klientidega: poissmehed leiavad alati vahukustuti üles
Mustjõe Kõrtsitalu perenaine Evika Eljas ja Go Hotel Shnelli hotellijuht Alver Pupart meenutasid saates "Turismitund" kogemusi raskete klientidega. "Vahel astub mõni inimene läbi seina ka," muigas Pupart.
Mustjõe Kõrtsitalu perenaine Evika Eljas ja Go Hotel Shnelli hotellijuht Alver Pupart meenutasid saates "Turismitund" kogemusi raskete klientidega. "Vahel astub mõni inimene läbi seina ka," muigas Pupart.