• OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,58%8 791,8
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,24
  • OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,58%8 791,8
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,24
  • 22.10.02, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Logistika põhimõisted

Awb fee ? lennusaatelehe vormistus
THC ? terminalikäsitlus lähteriigis
Security fee ? riski lisatasu

Artikkel jätkub pärast reklaami

Fuel surcharge ? kütuse lisatasu
IATA ? Rahvusvaheline Lennutranspordi Assotsiatsioon
TACT ? IATA lennukauba tariifid
ULD ? laadimisühikud lennunduses
ADR ? ohtlike veoste rahvusvahelise autoveo 30. septembri 1957. a Euroopa kokkulepe
ATP ? kiirestiriknevate toiduainete rahvusvahelise veo ja selle eriveovahendite kokkulepe
CEMT ? Euroopa Transpordiministrite Konverents
ERAA ? Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon

Artikkel jätkub pärast reklaami

EEA ? Eesti Ekspedeerijate Assotsiatsioon
EAL ? Eesti Autoettevõtete Liit
TIR ? TIR-konventsioonile vastavalt väljatöötatud süsteem tolliprotseduuride kiirendamiseks
IRU ? Rahvusvaheline Maanteetranspordi Liit
Act of god / force majure ? vääramatu jõud. Juhtumid, mis ei allu inimtegevuse mõjule ja kontrollile. Näiteks erakordselt tugev torm, maavärisemine, üleujutus jne
BAF ? kütuse lisatasu
Bill of lading (B/Lading, B/L) ? konossement, mere-lastikiri. Antakse välja laeva poolt kauba vastuvõtul. Määrab lastivedaja ja -saaja õigussuhted kaubaveol
Cargo ? last, kaup. Kauba üldnimetus selle transportimisel. Deck cargo ? tekikaup, bulk cargo ? puistekaup, general cargo ? tavakaup

Artikkel jätkub pärast reklaami

CHC ? kauba käsitlemise kulu
Consignee (receiver) ? kaubasaaja. Üksikisik või firma, kelle aadressil saadetakse
Consignor (shipper) ? kaubasaatja. Üksikisik või firma, kes saadab oma nimel kaupa
Delivery order ? väljastamiskorraldus. Laevaomaniku või tema agendi kirjalik korraldus kauba laevast/laost väljaandmiseks
ETA ? oletatav laeva sadamasse saabumise aeg. Laev või selle agent teatab selle aja vastavalt prahilepingule kaubasaatjatele, kaubasaajatele, prahtijale või sadamale
ETS ? oletatav laeva sadamast väljumise aeg
FIO ? konossemendi tingimus, et laev on vaba stividorikuludest nii laadimisel kui ka lossimisel
Free in ? konossemendi tingimus, laev on vaba stividorikuludest laadimisel

Artikkel jätkub pärast reklaami

Free out ? konossemendi tingimus, laev on vaba stividorikuludest lossimisel
Landing costs ? lossimiskulud; mõningad muud, näiteks impordilitsentsi vormistamine
Loading order ? laadimiskorraldus. Kaubasaatja või ekspediitori korraldus kauba laadimiseks, milles on näidatud andmed kauba, sihtsadamate, lossimistingimuste jne kohta. Selle alusel korraldatakse kauba laadimine ja vormistatakse lasti saate-dokumendid
Notify address ? teatamise aadress, kasutatakse nimelises või orderikonossemendis
Pallet ? spetsiaalne alusplatvorm kaupade veoks või töötlemiseks paketeeritud kujul. Peab olema kordne autokasti või vaguni mõõtudega ja peab võimaldama tõstuki kahvlite sisenemise neljast küljest
Sea waybill ? mere-saatekiri, lastivedaja tõend kauba vastuvõtu ja mereveolepingu olemasolu kohta. Erinevalt konossemendist ei täida väärtpaberi funktsioone
TEU ? mereveos kasutatav kaubaühik, mis võrdub ühe 20jalase konteineriga
Allikas: Balti Logistika

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 28 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele