Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kindlustusmaksed kasvasid 20 protsenti

    Kui eelmistel kuudel oli elukindlustuse kasv olnud mõnevõrra suurem, kui kahjukindlustuse kasv, siis septembri lõpuks oli kasv kindlustusliikide osas võrdsustus.
    Üheksa kuu jooksul laekunus elukindlustusmaksete kogumaht oli 18,8 protsenti kõikidest kindlustusmaksetest, seejuures septembris laekus elukindlustusmakseid 8 rohkem kui augustis.
    Kahjukindlustuse makseid laekus septembris 5,5 protsenti rohkem kui augustis. Üheksa kuuga laekus kahjukindlustusmakseid kokku 1,29 miljardit krooni. Kindlustusmaksete järgi on kolm suuremat kindlustusliiki kahjukindlustuse liigid. Liikluskindluse, vabatahtliku sõidukikindlustuse (kasko), ja varakindlustuse eest makstud kindlustusmaksed moodustavad 71 kõikidest laekunud kindlustusmaksetest.
    Elukindlustuses on endiselt kindlustusmaksete järgi suurimateks liikideks kapitalikogumiskindlustus, pensionikindlustus ja investeerimisriskiga elukindlustus, Esimese üheksa kuuga laekus nende liikide eest kokku 271,3 miljonit krooni, millest 51,8 on makstud tulumaksusoodustusega täiendava kogumispensioni eest.
    Kahjukindlustuse poolel on kindlustusmaksete järgi suurimaks kindlustusliigiks autode vabatahtlik kindlustus, moodustades 34 kõikidest laekunud kahjukindlustuse kindlustusmaksetest. Suuremahuline on endiselt ka kohustuslik liikluskindlustus, moodustades 31 kõikidest kahjukindlustuse maksetest.
    Katrin Hanko
    Eesti Kindlustusseltside Liit
    20 protsendiline kasv kindlustusmahtudes võrreldes sama perioodiga aasta tagasi näitab siinse kindlustusturu normaalset arengut. Selle põhjuseks on näiteks laenude võtmise ja autode ostmise kasv, sest kõik need tegevused nõuavad ka kindlustuslepingute sõlmimist.
    Samas on Eesti kindlustusturg ka alles arenev turg. Rusikareegel on see, et kindlustusturu kasv on majanduskasvust umbes poolteist korda kiirem. Kui aga võrrelda välismaaga, on siinsel turul veel palju arenemisruumi.
    Mahuliselt tuleb praegune aasta kindlustusturul tõenäoliselt parim, kuid protsendiliselt kasvult on olnud ka aastaid, kus näiteks elukindlustusturg kasvas ühe aasta jooksul enam kui 100 protsenti. Siinkohal tuleb arvestada sellega, et mahud olid siis suhteliselt väikesed.
    Kindlustusturg kui selline on aga meil juba jaotunud, üldpilt jääb samaks. Kahjukindlustuses on hetkel suurim If Eesti Kindlustus, vaikselt kasvab ka Salva Kindlustuse turuosa. Elukindlustuses on meil esimene Hansapanga Kindlustus.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Cathie Woodi populaarsed ARK fondid vajuvad kiiresti: investorid lahkuvad miljardite dollaritega
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.