Peeter Stamberg • 30. oktoober 2002 kell 9:44

Maailma suurim toiduainete tootja tõstis teist korda kasumiprognoosi

Maailma suurim toidu ja seebitootja Unilever tõstis sellel aastal teist korda 2002. aasta kasumiprognoosi, kirjutab Bloomberg.

Prognoosi tõusu taga oli kulude kärpimine ja 400 peamise kaubamärgi müügi kasvu kiirenemine.

Hollandi-Suurbritannia Unileveri esindaja Tom Gordijn ütles, et kasum aktsia kohta enne goodwilli ja ühekordseid kulusid võib kasvada 18-19%. Juulis prognoosis Liptoni tee ja Dove seebi tootjana tuntud ettevõte, et kasum kasvab 15 protsendi võrra.

Kolmandas kvartalis kasvas Unileveri kasum 58%, 780 mln eurole (12,2 mld kroonile). Bloomberg Newsi poolt küsitletud analüütikud ootasid kasumiks keskmiselt 577,5 mln eurot (9,04 mld krooni).

Müük langes kolmandas kvartalis 1% võrra 13,1 mld eurole (205 mld kroonile), kuid peamistest kaubamärkidest saadud käive kasvas 4,5%.

Unileveri aktsia hind on Londoni börsil kella 11.30ks kerkinud 4,07%, 601,50 Suurbritannia pennile.

Hetkel kuum