• OMX Baltic0,05%308,63
  • OMX Riga−0,03%870,55
  • OMX Tallinn−0,02%2 049,44
  • OMX Vilnius−0,19%1 208,15
  • S&P 500−1,61%5 844,61
  • DOW 30−1,91%41 860,44
  • Nasdaq −1,41%18 872,64
  • FTSE 1000,06%8 786,46
  • Nikkei 225−0,89%36 967,13
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%90,52
  • OMX Baltic0,05%308,63
  • OMX Riga−0,03%870,55
  • OMX Tallinn−0,02%2 049,44
  • OMX Vilnius−0,19%1 208,15
  • S&P 500−1,61%5 844,61
  • DOW 30−1,91%41 860,44
  • Nasdaq −1,41%18 872,64
  • FTSE 1000,06%8 786,46
  • Nikkei 225−0,89%36 967,13
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%90,52
  • 05.11.02, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ülegabariitne vedu nõuab täpset teavet

Tavamõõtmeid ületavate veoste edukas korraldamine eeldab teenusepakkujalt kogemust.
Ülegabariidilist vedu tellides peaks Corvus Grupp Transpordi partneri Risto Kooviti sõnul klient teadma kauba/eseme mõõtmeid, kas sellel on ka väljaulatuvaid osasid, nagu antenn, selle paksust, täpset kaalu, kauba laadimise ja kohaletoimetamise kohta maja või platsi täpsusega.
Lisaks peaks omama infot, millal peaks kaup eeldatavasti valmis olema, kas on vaja leida kraana, kuidas on selle juurdepääs lahendatud. Samuti peaks teadma kinnitusaasade olemasolu, kindlustuse vajaduse, lisaobjektide olemasolu koht. ?Näiteks on tegu katlaga, kuid kaante olemasolu on unustatud mainida nii hinnapäringus kui ka hiljem, kui vedu hakkab pihta ? eriveduk saabub ja katlaga koos ootavad ka kaaned oma 3meetrise diameetri ja 2,5tonnise kaaluga,? tõi Koovit näite.
Et vedu on ebatraditsiooniline, tasub valmis olla ka probleemideks, mis tekkida võivad. ?Näiteks lükkub edasi laadimine, sest tehas ei jõua esemega valmis. Võivad tekkida komplikatsioonid loa kehtivusega, teede lagunemisega kevadel ja sügisel,? selgitas Koovit.
Samas võib probleeme tekitada ka klient ise, kui annab valed andmed saadetise kohta. ?Näiteks kui on viie meetri laiuse asemel tegu 5,90ga ning meil on marsruut läbi töötatud ja kooskõlastatud 5,20 meetri laiusega, siis on selge, et 5,40 väravatest või tänavatest läbi ei lähe,? lisas Koovit. ?Ja kuna tegu pole kartulikoormaga, ei ole 20 minutiga võimalik olematuks teha/muuta nädalasi protsesse.?

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele