• OMX Baltic−0,22%307,38
  • OMX Riga−0,48%871,29
  • OMX Tallinn0,28%2 052,28
  • OMX Vilnius−0,33%1 207,15
  • S&P 500−0,67%5 802,82
  • DOW 30−0,61%41 603,07
  • Nasdaq −1%18 737,21
  • FTSE 100−0,24%8 717,97
  • Nikkei 2250,47%37 160,47
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,2
  • OMX Baltic−0,22%307,38
  • OMX Riga−0,48%871,29
  • OMX Tallinn0,28%2 052,28
  • OMX Vilnius−0,33%1 207,15
  • S&P 500−0,67%5 802,82
  • DOW 30−0,61%41 603,07
  • Nasdaq −1%18 737,21
  • FTSE 100−0,24%8 717,97
  • Nikkei 2250,47%37 160,47
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,2
  • 13.11.02, 08:47
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Eestlaste suurim kütusefirma otsustas jätta raha Tartumaale

Eesti suurim ainult eestlastele kuuluv kütusefirma Olerex plaanib tuleva aasta algul alustada Tartu lähistele Kärknasse kütuseterminali ehitust.
Tartu vallavanema Aivar Soobi väitel pole nii suurt summat Tartu valla territooriumil varem ühessegi ettevõttesse paigutatud, kirjutas Postimees.
Vallavanema sõnul on olulisim, et terminali kerkides saab üks piirkond jälle korda, tänu sellele hakkavad vallas liikuma inimesed ja autod ning tulevikus kerkib ehk terminali naabrusesse muidki kütusega seotud rajatisi.
?Igasugune liigutamine on positiivne, sest see toob valda raha juurde ja väärtustab piirkonda,? tunnustas Soop. ?Keskkonnaohtu me terminali tulekuga ei karda, sest tänapäeva nõuded nendele ehitistele on niivõrd ranged.?
Ka Tartus asuva Olerexi juhatuse esimehe Jaanus Laasi kinnitusel on võimatu, et uues terminalis miski kuskilt lekiks või õhku aurustuks. Ta lisas, et näiteks Soomes on kütuseterminale isegi suvitusrandade vahetus naabruses.
Lootus, et 80 miljonit krooni maksev terminal toob endaga kaasa ka suurema hulga töökohti, ei pea päris paika, sest nüüdisaegsetes kütusehoidlates teevad suurema osa tööst ära masinad.
Seepärast jagub Olerexi terminalis esialgsel hinnangul tööd 10-12 inimesele.
Jaanus Laasi sõnul tekitas vajaduse oma terminali järele asjaolu, et praegu tuleb firmal maksta teistele terminalidele kütuse hoidmise eest teenustasu, mis pole sugugi väike. Oma terminal peaks Olerexile ära tasuma kümne aasta jooksul.
Praegu käivad Olerexil viimased läbirääkimised ehituse rahastajate ja võimalike partneritega, kes hakkaksid kasutama uue terminali teenuseid. Kavandatud terminal mahutab 16 000 tonni kütust, mis aga ületab praegu Olerexi enda vajadused - see sunnibki koostööpartnereid otsima.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele