Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Agentuuri valimine nõuab ettevalmistusi
Agentuuri, kas siis meedia-, PR- või reklaamiagentuuri valik tuleb päevakorda, kui firma soovib esmakordselt hakata nende teenuseid kasutama või tuleb olemasolev agentuur välja vahetada.
Enne agentuuri vahetamist mõelge hoolikalt läbi, kas see on vajalik. Reeglina on vaja agentuuri vahetada, kui teenused ei vasta teie nõudmistele vaatamata sellele, et olete seda agentuuriga arutanud; kui agentuuril on finantsraskused, agentuuril pole piisavalt spetsialiste teie vajaduste jaoks, agentuur on valinud kliendiks teie konkurendi ja ei suuda garanteerida konfidentsiaalsust või kui on toimunud agentuuripoolne lepingurikkumine.
Enne kui alustate valikuprotsessi, tehke kindlaks, millised on teie soovid ja nõudmised agentuurile, milliseid teenuseid teil vaja on. Mõelge ka sellele, kui palju on teil aega nende kurssiviimiseks oma turundus- ja müügiplaanidega, kuna koostöö seadmine võtab suure osa ajast ning on samas edaspidi võtmetähtsusega.
Vaadake, mida pressis on viimasel ajal agentuuridest kirjutatud ja tehke järeldusi selle põhjal, keda konkursile ehk pitch?ile kutsuda.
Samuti arvestage, kas agentuuril on kogemusi töös firmadega, mis tegutsevad teiega sarnasel alal.
Konkurssi korraldades ärge valige liiga palju agentuure. Agentuuride presentatsioone kuulake maksimaalselt 2?3 inimesega, kes peavad hiljem agentuuriga töötama. Vaadake, kas agentuur tuleb presentatsioonile petlikult suure hulga inimestega, soovides jätta muljet, et neil on palju spetsialiste.
Keskenduge enda poolt ette antud brief?ile ja ärge laske ennast pimestada perfektsest ettekandest või presentatsioonitehnikast. Hoiduge sellest, et agentuur hakkab teile õpetama, kuidas peate oma äri ajama.
Ärge laske agentuuril aega kulutada sellele, et teie brief?i hakatakse teile ümber jutustama. Kui te palusite agentuuril valmistada kampaania etteantud eelarvega, vaadake, et see sisaldaks kõike vajalikku ja jääks lubatud piiridesse.
Tehke iga agentuuri kohta SWOT-analüüs. Lisaküsimustena võiks küsida veel soovitusi klientidelt. Lisaks teile esitatud soovitustele paluge ka klientide nimekirja, keda agentuur teenindab, ja võtke mõnega neist ühendust, et paremini agentuuri tundma õppida. Küsige eelnevate tööde näidiseid, mida agentuur on teinud, milline oleks teie tulevane kliendihaldur, kes on agentuuri omanik, millises osas ning kas agentuur kuulub mõnda rahvusvahelisse ketti. Näiteks kui te vajate teenuseid ka teistes Balti riikides, oleks hea teada, milline on koostöö teiste agentuuridega.
Majandusliku kindluse mõttes tuleb leppida kokku, millised on arvete maksetähtajad, milline on nende tüüpiline projektijuhtimine mõne kampaania näitel. Küsida võib veel, kuidas suhtutakse väikestesse projektidesse, kuna see näitab väga hästi agentuuri paindlikkust käsitleda erineva suurusega kampaaniaid-projekte. Veel oleks hea teada, milline on agentuuri struktuur, kas agentuur on võitnud omal alal väljapaistvaid auhindu või konkursse ja kas agentuur teenindab mõnda teie konkurentidest.
Pärast iga presentatsiooni võtke oma kolleegidega tunnike aega, et arutada nähtut-kuuldut. Oma valiku langetamisel katsuge hakkama saada nädalaga ja teavitage kõiki agentuure kindlasti oma valikust.
Autor: Pilkku Aasma