Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Rahvaliidu kampaania andis kõige tugevama tulemuse

    Kui jagada valimiskampaaniaks kulunud raha saadud kohtade arvuga volikogudes, näeme, et väikseim ja suurem summa erinevad omavahel seitse korda. Kõige vähem, vaid 4136 krooni kulutas ühe voliniku kohta Eestimaa Rahvaliit, kelle valimiskampaaniat võib seega kõige efektiivsemaks pidada. Kokku said selle erakonna liikmed 670 kohta, neist 620 erakonna nimekirjades.
    Erakonna esimees Villu Reiljan ütles, et kohalike valimiste kampaaniale kulutatud raha võib väga hästi paigutatuks lugeda, eriti võrreldes teiste parteidega. ?Konkurentidest tunduvalt vähem raha kulutades saime rohkem kohti,? lausus ta. Riigikogu valimistel on Rahvaliidul Reiljani sõnul kavas kulutada 5-6 miljonit krooni ehk kaks korda rohkem kui kohalikel valimistel.
    Keskerakond oli oma 20 541 krooniga inimese kohta efektiivsuselt teisel kohal, ehkki kulutas Rahvaliidust ligi viis korda rohkem.
    ?Kahtlemata ei olnud Keskerakonna viimane valimiskampaania odav. Samas on selle maksumus võrreldav eelmiste valimistega 1999. aastal,? rääkis erakonna infojuht Evelyn Sepp. Toona oli Keskerakond väljas 65 nimekirjaga ja kampaaniaks kulus ligi 5 miljonit krooni. Seekord olid keskerakondlastel juba 156 nimekirja ning kampaania maksumus oli kokku 12,2 miljonit krooni. Kokku sai Keskerakond 80 omavalitsuses 595 kohta.
    Kevadel toimuva Riigikogu valimise kampaania maksumust ei osanud Sepp veel prognoosida, sest selle kavandamine on alles algusjärgus.
    Kui arvestada ühe koha maksumust kohalikes võimuorganeis, siis oli see kõige suurem, 31 817 krooni, Reformierakonnal. Erakonna peasekretär Eero Tohver ütles, et valimiskampaania efektiivsust on väga raske hinnata, kuna valijad valivad konkreetseid inimesi, mitte aga oskuslikku kampaaniat või kenasid plakateid. ?On pea võimatu teada saada, kas valik tehti isiku, kampaania või hoopis mingi kolmanda argumendi ajel,? selgitas ta. Tohveri hinnangul jäi Reformierakond tervikuna oma valimiskampaania ja selle tulemusega rahule. Riigikogu valimiskampaania kujuneb Tohveri hinnangul veidi kallimaks kohalike omavalitsuste valimise kampaaniast.
    Reformierakonnale ei jäänud raha kulutamises palju maha ka Res Publica, kel kulus ühe koha saamiseks 31 008 krooni. Kokku kulutas uut poliitikat propageeriv erakond kohalikeks valimisteks ligi 12 miljonit krooni ja sai kohalikes volikogudes 386 kohta. Erakonna meediajuhi Allar Tankleri sõnul näitab lõppenud valimiskampaania tulemuslikkust eelkõige see, et erakonna sõnum jõudis rohkem kui 80 000 inimeseni. ?Seda ei ole võimalik rahas hinnata,? leidis ta. Riigikogu valimiskampaania eelarve kinnitab erakonna volikogu detsembris.
    Mõõdukate pressiesindaja Olari Koppel seadis valimiskampaania efektiivuse hindamise ühele volinikule kulunud raha järgi kahtluse alla. Ta rääkis, et erakond toetas rahaliselt nii oma nimekirju kui ka valimisliite. Sellise ühistöö tulemusel jõudis volikogudesse ühtekokku 332 inimest, kelle hulgas mõõdukaid oli 220.
    Teiseks juhtis ta tähelepanu asjaolule, et erinevates volikogudes on mandaadil erinev hind. Kuna Mõõdukad Tallinnas volikogusse ei pääsenud, võib teha järelduse, et pealinnas kulutati raha ebaefektiivselt. Samas oli kohalike omavalitsuste valimiste kampaania ja sellega seotud kulutused kõigis erakondades kavandatud pikema perspektiiviga, selgitas ta. Koppeli sõnul oleks iga erakond, kes oleks hoidunud valimiskampaaniast Tallinna linnas, kokku hoidnud suure hulga raha ja suurendanud seeläbi valimiskulude efektiivsust. Sellega saab tema hinnangul seletada ka Rahvaliidu väikseimat kulu ühe inimese kohta.
    Riigikogu valimistel on asi Koppeli sõnul tunduvalt selgem, sest siis kandideerivad kõik ühte volikokku. Mõõdukate Riigikogu valimiste eelarve on hetkel planeerimise staadiumis.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Harju Elektri müügitulu kasvas, kuid kasum vähenes
Harju Elekter alustas aastat tagasihoidlikumate tulemustega võrreldes eelmise aastaga, kuid juhatuse sõnul oli esimene kvartal pikemas võrdluses siiski tugev.
Harju Elekter alustas aastat tagasihoidlikumate tulemustega võrreldes eelmise aastaga, kuid juhatuse sõnul oli esimene kvartal pikemas võrdluses siiski tugev.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
SEB kolme kuu kasum kahanes 31 miljoni euroni
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.
Saksamaa kubiseb Vene ja Hiina spioonidest Värske Globaalne briifing
Berliini “kolmanda tee” tõetund. Lisaks: grusiinid ja ungarlased võitlevad putinistide vastu, maailm võidurelvastub ja TikTok saab päitsed pähe.
Berliini “kolmanda tee” tõetund. Lisaks: grusiinid ja ungarlased võitlevad putinistide vastu, maailm võidurelvastub ja TikTok saab päitsed pähe.