• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Rahvaliidu kampaania andis kõige tugevama tulemuse

    Kui jagada valimiskampaaniaks kulunud raha saadud kohtade arvuga volikogudes, näeme, et väikseim ja suurem summa erinevad omavahel seitse korda. Kõige vähem, vaid 4136 krooni kulutas ühe voliniku kohta Eestimaa Rahvaliit, kelle valimiskampaaniat võib seega kõige efektiivsemaks pidada. Kokku said selle erakonna liikmed 670 kohta, neist 620 erakonna nimekirjades.
    Erakonna esimees Villu Reiljan ütles, et kohalike valimiste kampaaniale kulutatud raha võib väga hästi paigutatuks lugeda, eriti võrreldes teiste parteidega. ?Konkurentidest tunduvalt vähem raha kulutades saime rohkem kohti,? lausus ta. Riigikogu valimistel on Rahvaliidul Reiljani sõnul kavas kulutada 5-6 miljonit krooni ehk kaks korda rohkem kui kohalikel valimistel.
    Keskerakond oli oma 20 541 krooniga inimese kohta efektiivsuselt teisel kohal, ehkki kulutas Rahvaliidust ligi viis korda rohkem.
    ?Kahtlemata ei olnud Keskerakonna viimane valimiskampaania odav. Samas on selle maksumus võrreldav eelmiste valimistega 1999. aastal,? rääkis erakonna infojuht Evelyn Sepp. Toona oli Keskerakond väljas 65 nimekirjaga ja kampaaniaks kulus ligi 5 miljonit krooni. Seekord olid keskerakondlastel juba 156 nimekirja ning kampaania maksumus oli kokku 12,2 miljonit krooni. Kokku sai Keskerakond 80 omavalitsuses 595 kohta.
    Kevadel toimuva Riigikogu valimise kampaania maksumust ei osanud Sepp veel prognoosida, sest selle kavandamine on alles algusjärgus.
    Kui arvestada ühe koha maksumust kohalikes võimuorganeis, siis oli see kõige suurem, 31 817 krooni, Reformierakonnal. Erakonna peasekretär Eero Tohver ütles, et valimiskampaania efektiivsust on väga raske hinnata, kuna valijad valivad konkreetseid inimesi, mitte aga oskuslikku kampaaniat või kenasid plakateid. ?On pea võimatu teada saada, kas valik tehti isiku, kampaania või hoopis mingi kolmanda argumendi ajel,? selgitas ta. Tohveri hinnangul jäi Reformierakond tervikuna oma valimiskampaania ja selle tulemusega rahule. Riigikogu valimiskampaania kujuneb Tohveri hinnangul veidi kallimaks kohalike omavalitsuste valimise kampaaniast.
    Reformierakonnale ei jäänud raha kulutamises palju maha ka Res Publica, kel kulus ühe koha saamiseks 31 008 krooni. Kokku kulutas uut poliitikat propageeriv erakond kohalikeks valimisteks ligi 12 miljonit krooni ja sai kohalikes volikogudes 386 kohta. Erakonna meediajuhi Allar Tankleri sõnul näitab lõppenud valimiskampaania tulemuslikkust eelkõige see, et erakonna sõnum jõudis rohkem kui 80 000 inimeseni. ?Seda ei ole võimalik rahas hinnata,? leidis ta. Riigikogu valimiskampaania eelarve kinnitab erakonna volikogu detsembris.
    Mõõdukate pressiesindaja Olari Koppel seadis valimiskampaania efektiivuse hindamise ühele volinikule kulunud raha järgi kahtluse alla. Ta rääkis, et erakond toetas rahaliselt nii oma nimekirju kui ka valimisliite. Sellise ühistöö tulemusel jõudis volikogudesse ühtekokku 332 inimest, kelle hulgas mõõdukaid oli 220.
    Teiseks juhtis ta tähelepanu asjaolule, et erinevates volikogudes on mandaadil erinev hind. Kuna Mõõdukad Tallinnas volikogusse ei pääsenud, võib teha järelduse, et pealinnas kulutati raha ebaefektiivselt. Samas oli kohalike omavalitsuste valimiste kampaania ja sellega seotud kulutused kõigis erakondades kavandatud pikema perspektiiviga, selgitas ta. Koppeli sõnul oleks iga erakond, kes oleks hoidunud valimiskampaaniast Tallinna linnas, kokku hoidnud suure hulga raha ja suurendanud seeläbi valimiskulude efektiivsust. Sellega saab tema hinnangul seletada ka Rahvaliidu väikseimat kulu ühe inimese kohta.
    Riigikogu valimistel on asi Koppeli sõnul tunduvalt selgem, sest siis kandideerivad kõik ühte volikokku. Mõõdukate Riigikogu valimiste eelarve on hetkel planeerimise staadiumis.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Hästi sihitud piirangud, aga viirus lendas juba radarist välja
Niisuguseid koroonameetmeid, nagu nüüd välja kuulutati, läks vaja juba enne valimispäeva, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Niisuguseid koroonameetmeid, nagu nüüd välja kuulutati, läks vaja juba enne valimispäeva, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Uue rahvaaktsia võtsid omaks ka tuntud näod
Enefit Green on tõeline rahvaaktsia ja aktsionäride nimekirja pikkusele ei saa vastu ükski teine Balti börsifirma. Nii nagu võib aktsionäride seast leida oma naabritüdruku või tädipoja, nõnda on end Enefit Greeni aktsionäride nimekirja sättinud ka raadiohääled, sportlased, muusikud ja poliitikud.
Enefit Green on tõeline rahvaaktsia ja aktsionäride nimekirja pikkusele ei saa vastu ükski teine Balti börsifirma. Nii nagu võib aktsionäride seast leida oma naabritüdruku või tädipoja, nõnda on end Enefit Greeni aktsionäride nimekirja sättinud ka raadiohääled, sportlased, muusikud ja poliitikud.
Nimekiri avalik: TOP 1000 Enefit Greeni aktsionäri Vaata 1000 suuremat investorit!
Homme kauplemist alustava Enefit Greeni aktsionäride nimekirjast leiab tuntud ärimehi ja poliitikuid, aga ka meelelahutusest tuntud nimesid.
Homme kauplemist alustava Enefit Greeni aktsionäride nimekirjast leiab tuntud ärimehi ja poliitikuid, aga ka meelelahutusest tuntud nimesid.
Kaupmehed kehtestavad vabatahtlikult uued piirangud
Eesti Kaupmeeste Liidu liikmed sõlmivad avaliku kokkuleppe rakendada vabatahtlikult piiranguid ja meetmeid, et tõkestada koroonaviiruse levikut kaubanduspindadel.
Eesti Kaupmeeste Liidu liikmed sõlmivad avaliku kokkuleppe rakendada vabatahtlikult piiranguid ja meetmeid, et tõkestada koroonaviiruse levikut kaubanduspindadel.