• OMX Baltic0,21%293,43
  • OMX Riga0,28%913,34
  • OMX Tallinn0,05%1 962,35
  • OMX Vilnius0,26%1 230,91
  • S&P 5000,56%6 637,19
  • DOW 300,41%46 206,36
  • Nasdaq 1,01%22 487,22
  • FTSE 1000,21%9 228,11
  • Nikkei 2251,15%45 303,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,16
  • OMX Baltic0,21%293,43
  • OMX Riga0,28%913,34
  • OMX Tallinn0,05%1 962,35
  • OMX Vilnius0,26%1 230,91
  • S&P 5000,56%6 637,19
  • DOW 300,41%46 206,36
  • Nasdaq 1,01%22 487,22
  • FTSE 1000,21%9 228,11
  • Nikkei 2251,15%45 303,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,16
  • 27.11.02, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Võimalus hoiduda erisoodustusmaksust

Kliendikoolitus võimaldab ettevõttel, kes on klient, oma töötajaid tasuta ning maksuvabalt koolitada ning koolitust läbiviival ettevõttel pakkuda lisaväärtust ning suurendada seega oma turuosa.
Kui tööandja saadab töötaja õppima väljapoole maja, peab ta taseme-, tööalase ja vabaharidusliku koolituse eest maksmisel tasuma ka erisoodustusmaksu. Kliendikoolitus pole ükski neist koolitustest, samas pakutakse seda tavaliselt tasuta.
Et kliendikoolitus on oma sisult koolitus, mitte vaid lõbus ajaveetmine, siis ruumide rent ning kaunistused, lektoritasud jm on selle korraldaja jaoks otseselt ettevõtlusega seotud kulu. Kliendikoolituse kulud kannab korraldaja koos vajalike maksudega turunduskuludesse.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kliendiürituste juurde kuuluvaid kohvi- ja söögipause käsitleb klientide võõrustaja kui külaliste vastuvõtu kulusid ja juhul, kui need ületavad maksuvabadeks esinduskuludeks lubatut, maksab ettevõte seda ületanud osalt tulumaksu. Korrektne raamatupidaja arvestab erisoodustusena vaid üritusel viibivate oma firma töötajate söögikulu.
Kui kliendikoolitus toimub lõbustusasutuses, kus puuduvad konverentsisaalid või muud koolituseks sobivad ruumid, tuleb hilisemate maksuvaidluste vältimiseks siiski tulumaks ja oma töötajate osalt erisoodustusmaks tasuda.
Et kliendi- või tootjakoolitused on eesmärgistatud, praktilised, säästlikud ning kokkuvõttes efektiivsed, on nad kasulikud nii koolitust saavatele kui ka koolitust korraldavatele ettevõtetele. Võib ennustada, et selline koolitusvorm levib üha enam ning aitab väheefektiivsed tegutsemismallid haridussüsteemist välja tõrjuda.
Autor: ÄP

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele