Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Võimalus hoiduda erisoodustusmaksust
Kliendikoolitus võimaldab ettevõttel, kes on klient, oma töötajaid tasuta ning maksuvabalt koolitada ning koolitust läbiviival ettevõttel pakkuda lisaväärtust ning suurendada seega oma turuosa.
Kui tööandja saadab töötaja õppima väljapoole maja, peab ta taseme-, tööalase ja vabaharidusliku koolituse eest maksmisel tasuma ka erisoodustusmaksu. Kliendikoolitus pole ükski neist koolitustest, samas pakutakse seda tavaliselt tasuta.
Et kliendikoolitus on oma sisult koolitus, mitte vaid lõbus ajaveetmine, siis ruumide rent ning kaunistused, lektoritasud jm on selle korraldaja jaoks otseselt ettevõtlusega seotud kulu. Kliendikoolituse kulud kannab korraldaja koos vajalike maksudega turunduskuludesse.
Kliendiürituste juurde kuuluvaid kohvi- ja söögipause käsitleb klientide võõrustaja kui külaliste vastuvõtu kulusid ja juhul, kui need ületavad maksuvabadeks esinduskuludeks lubatut, maksab ettevõte seda ületanud osalt tulumaksu. Korrektne raamatupidaja arvestab erisoodustusena vaid üritusel viibivate oma firma töötajate söögikulu.
Kui kliendikoolitus toimub lõbustusasutuses, kus puuduvad konverentsisaalid või muud koolituseks sobivad ruumid, tuleb hilisemate maksuvaidluste vältimiseks siiski tulumaks ja oma töötajate osalt erisoodustusmaks tasuda.
Et kliendi- või tootjakoolitused on eesmärgistatud, praktilised, säästlikud ning kokkuvõttes efektiivsed, on nad kasulikud nii koolitust saavatele kui ka koolitust korraldavatele ettevõtetele. Võib ennustada, et selline koolitusvorm levib üha enam ning aitab väheefektiivsed tegutsemismallid haridussüsteemist välja tõrjuda.
Autor: ÄP