• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,75
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,75
  • 03.12.02, 14:29
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Õiguskantsleri kantselei: vaja on muuta tulumaksuseadust

Õiguskantsleri kantselei arvates tuleks muuta tulumaksuseadust, et viia sõiduauto erisoodustuse hinna kehtestamine kooskõlla põhiseadusega.
Õiguskantsleri vanemnõunik Ilmar Selge näeb probleemile vaid üht lahendust: rahandusministeerium koostab tulumaksuseaduse muudatuse seaduse eelnõu, valitsus kiidab selle heaks ja Riigikogu võtab vastu.
'Kui rahandusminister 20 päeva jooksul õiguskantsleri seisukohale ei reageeri, esitab õiguskantsler vastava taotluse Riigikohtu põhiseaduslikkuse järelevalve kolleegiumile,' ütles Selge. 'Alles seejärel saab lõplikult öelda, kas erisoodustuse hinna kehtestamine oli või ei olnud põhiseadusega vastuolus.'
Erisoodustuse hinna määramise formaalne vastuolu põhiseadusega eksisteerib juba detsembrist 1999, mil rahandusminister võttis vastu määruse 'Tulumaksuseadusest tulenevate õigusaktide kinnitamine'.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Nimetatud määruse lisas 'Erisoodustuste hinna määramise kord' ongi sätestatud sõiduauto tasuta või soodushinnaga kasutada andmine erisoodustusena. Ning seda määra on sealt alates tõstetud kahel korral - 2001. aasta oktoobris 1000 ja tänavu septembris 2000 kroonile.
'Ühtede maksumaksjate jaoks võib see olla soodustus, teiste jaoks aga koormav. Sellega on aga rikutud põhiseadusega sätestatud võrdse kohtlemise printsiip,' kommenteeris Ilmar Selge. 'Määruse seletuskirjas on küll juttu võimalike sõidupäevikute sisseseadmisest ning sõidulehtede pidamisest, kuid seletuskiri pole ju juriidiliselt kohustuslik.'
'Rahandusminister on antud juhul oma volitusi ületanud. Tema pädevuses oli vaid erisoodustuse hinna arvestuse korra, aga mitte konkreetse hinna kehtestamine. Siin võib tõmmata paralleele maksuvõla intresside kehtestamisega, mille Riigikohus 5. novembril põhiseadusega vastuolevaks tunnistas,' ütles õiguskantsleri vanemnõunik.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 13 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele