Tehing toimus ilma konkurssi korraldamata, ei järgi tavapärast reklaampindade jagamise reeglistikku ja hinnakirja, mille kohaselt on Tallinna linnas võimalik reklaampinda taotleda.
?Arvestades üldpõhimõtteid, tundub see olevat kummaline, kuid asjaolusid lähemalt tundmata ei sooviks kommenteerida,? ütles Tallinna õigusnõunik Kalle Liiv.
Linnaosa valitsus andis 400 000 krooni eest õigusi ühele firmale, sealjuures otseselt kahjustades teiste samas piirkonnas ja valdkonnas tegutsevate ettevõtete huve.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Rahaline tehing vormistati eelmisel suvel sõlmitud lepingu lisana ja selles kohustus Unicom ostma Kristiine noortekeskusesse 400 000 krooni eest kümme arvutit. ?See on omamoodi partertehing,? ütles Kristiine linnaosa vanem Lauri Laasi. ?Ei maksa unustada, et selle tehinguga võitsid noored,? lisas Laasi. ?Meil on nüüd korraliku internetipunktiga noortekeskus.?
Vahetult pärast kohalike omavalitsuste valimisi, 23. oktoobril, sõlmisid Kristiine linnaosavalitsus ja Unicom viimase ettepanekul kokkuleppe, millega kuulutati lepingud ja selle lisad linnaosa ?ametkondlikuks kasutamiseks?, mis piirab lepingule avalikkuse juurdepääsu.
Andes Unicomile laienemisloa, sidus linnaosa end samas kohustusega mitte anda teistele firmadele reklaamipindu. Keeluaeg hõlmab vahemikku eelmise aasta september kuni selle aasta märtsi lõpuni, ehk sisuliselt sügisesi ja kevadisi valimisi.
Välireklaamimüügiga seotud firmadele on Kristiine linnaosa eriline, sest tegemist pole mitte ainult suure elamupiirkonnaga, vaid linnaosa läbivad transiitteed, mida mööda sõidavad eri linnaosades elavad inimesed tööle ja tagasi. Linnaosas on mitu suurt ristmikku, sealhulgas nn Taksopargi ristmik, mida läbivad liiklusvood Kesklinnast, Mustamäelt ja Õismäelt.
Kirjeldatud lepingus andis linnaosa Unicomile loa Taksopargi ristmikul oma äranägemise järgi tõsta ümber kaks olemasolevat reklaamvitriini, neid suurenda ja lisaks lubas linnaosa, et nende ümber 50 meetri raadiuses koristatakse ära konkurentide vitriinid.
Unicom sõlmis läinud aasta suvel lühikese aja jooksul seitsme Tallinna linnaosaga ettevõttele monopoolseid õigusi kindlustavad lepingud.
Pärast lepingute sõlmimist, sügisel ja talvel, on koalitsioonierakonnad Keskerakond ja Reformierakond saanud Unicomilt suuri soodustusi.
Käesoleva aasta esimestel nädalatel käis Reformierakonna valimiskampaania, mille läbiviimiseks oli erakond saanud Unicomilt pindu 75protsendilise hinnaalandusega.
Unicomi heategevuslikel pindadel Tallinna bussipeatustes oli kahe nädala jooksul sügiseste valimiste ajal üleval Keskerakonna sümboolikaga plakatid, mis reklaamisid nelja Keskerakonna linnaosavanemat. Kuigi tegemist oli väidetavalt linnaosavalitsusi tutvustava reklaamiga, läks Unicomilt 30 000kroonine arve plakatite trükkimise eest reklaamibüroosse Idea, kes kujundab Keskerakonna valimisreklaame.